Agenda:
Lekcja 1: Nowoczesne prospecting – fundamenty, metody i strategie.
W module zagadnienia takie, jak:
– Mity, przez które prospecting kojarzy się negatywnie
– Czym jest nowoczesny prospecting?
– Etapy prospectingu?
– W jaki sposób przygotować się do prospectingu, aby był on skuteczny;
– Standardowa ścieżka klienta;
– Jakie mamy metody prospectingowe?
– Czym jest prowadzenie klienta na ścieżce prospectingu;
+ ZADANIE DOMOWE
Lekcja 2: Definiowanie grup docelowych i wybór kanałów prospectingu –skupienie na klientach najbardziej zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.
Kontaktuj się z tymi, którzy kupią od Ciebie najchętniej + ZADANIE DOMOWE – Dlaczego musisz zdefiniować swoją grupę docelową?
– Tworzenie persony/obrazu idealnego klienta
– Dostępne kanały prospectingu
– Dobór kanałów do persony
– Dostosowanie komunikatów do idealnego klienta
– Zadanie – stwórz personę na naszym szablonie
Potrzebny czas – 12 h
Lekcja 3: Skuteczny cold mailing – tworzenie wiadomości, które przynoszą rezultaty, oraz wykorzystywanie narzędzi do cold mailingu.
– Cel wiadomości
– Jak znaleźć kontakt do danej osoby?
– Bliskość (budowanie relacji)
– Research: bez tego nawet nie wysyłaj maila
– Zaczepka
– Zadanie
– zrób risercz według naszego szablonu i znajdź kontakt do danej osoby- Potrzebny czas – 12-14h
Lekcja 4: Proces cold mailingu – organizacja i planowanie wysyłki zimnych wiadomości.
– Wybór narzędzia do wysyłki maili
– Tych błędów unikaj jak ognia
– Struktura maila, przez który opada szczęka
– Domknięcie deal’a (i ewentualny followup)
– Zadanie – wykorzystaj gotowy szablon, przerób go pod siebie i napisz do swojej “ofiary”
Potrzebny czas – 12-14h
Lekcja 5: Skuteczny cold calling (część 1 z 2) – jak prowadzić rozmowy telefoniczne z potencjalnymi klientami.
W module zagadnienia takie, jak:
– Dlaczego klienci nie chcą z nami rozmawiać?
– Jak rozmawiać z sekretariatem, aby przepuścił nas dalej;
– Jak zdefiniować naszą personę zakupową w firmie?
– Jak przedstawić cel rozmowy, aby klient chciał ją kontynuować?
– W jaki sposób zachęcać klienta do dalszej rozmowy?
– Badanie potrzeb, które zachęca klienta do zakupu
– Dlaczego ludzie kupują? + ZADANIE DOMOWE
Lekcja 6: Skuteczny cold calling (część 2 z 2) – kolejne techniki dzwonienia do potencjalnych klientów.
– Język korzyści, dlaczego większość schematów nie działa;
– Co jest moim USP i ESP
– W jaki sposób bronić cenę;
– Zbijanie obiekcji;
– Czym jest finalizacja sprzedaży?
– Techniki finalizacji sprzedaży;
– Jak ustalać formalności
+ ZADANIE DOMOWE
Lekcja 7: Tworzenie powtarzalnych i skutecznych procesów sprzedaży.
– Czym jest strategia sprzedaży?
– Układanie strategii sprzedaży
– Czym są procesy sprzedaży
– Etapy procesu sprzedaży
– Ułożenie procesów sprzedaży
+ ZADANIE DOMOWE
Lekcja 8: Gromadzenie i analizowanie danych – jak ważne jest liczenie wskaźników w prospectingu i jak to robić efektywnie.
– Dlaczego warto zbierać i analizować
– Czym jest konwersja
– Kilka podstawowych wskaźników
– KPI – Jak pracować z wskaźnikami
– Omówienie tabeli i praca domowa
Potrzebny czas: 15-18 h
Egzamin, rozdanie certyfikatów i sesja QiA