fbpx
Przejdź do treści

Arkadiusz Kocimski, Adrian Komsta- Jak nie wciskać?

Arkadiusz Kocimski, Adrian Komsta- Jak nie wciskać?

Witajcie,

zanim napiszę o książce, którą recenzuję dla was dziś, posłużę się pewnym stwierdzeniem, które usłyszałem odnośnie do wydawnictwa, które wydało tę pozycję. Mój znajomy czytający sporo powiedział kiedyś, że to wydawnictwo zbyt często miesza dobre pozycje z kiepskimi książkami, jakby sztuka dla sztuki… Powoli zaczynam się do tej opinii przychylać. Dzisiejsza pozycja, czyli książka „Jak nie wciskać” autorstwa Arkadiusza Kocimskiego i Adriana Komsty delikatnie mówiąc, nie zrobiła na mnie najlepszego wrażenia. Dlaczego?

Plusy:
– Rozdział poświęcony zakończeniu rozmowy oceniam bardzo pozytywnie (pomimo kilku zwrotów);
– Podoba mi się, że w niektórych sytuacjach autorzy posługiwali się przykładami;
– Nawet nieźle rzucili finalizację sprzedaży, szkoda, że bez konkretnych nazw technik, ale większość zwrotów się zgadza;

Minusy:

-Autorzy przeprowadzili ankietę, a później nazywają ja badaniem wśród…50 respondentów… To mocne nadużycie słowa badanie, dodatkowo skoro mamy 50 osób, a otrzymujemy np. 21,9% czy 6,3% to ciekawi mnie, jakiego rachunku matematycznego używali autorzy…
– Błąd merytoryczny w tłumaczeniu efektu aureoli- to nie jest pozytywne i negatywne wrażenie (negatywne nazywa się efektem Golema);
– W książce aż męczą zwroty w stylu „skontaktuj się z nami” dodatkowo wiele razy autorzy prowadzą jakby dialog z czytelnikiem, gdzie sami odpowiadają na zadane pytanie w stylu „wiemy, nie odpowiadaj”, „nie musisz odpowiadać” ;
– Kolejny raz widzę, że ktoś myli sprzedaż z negocjacjami i wrzuca je do jednego wora… To spory błąd merytoryczny…
– Sporo tekstu, ale zbyt dużo wyświechtanych frazesów, które już w sprzedaży padły wielokrotnie;
– Kolejna książka gdzie wiele razy pojawia się hasło „według badań”, ale źródła brak;
– Bardzo ciekawy błąd wyłapałem w zakładce o autorach. Na skrzydełku widnieje informacja, że w obecnej firmie pracują od 4 lat, a z tyłu książki, że od dwóch…

Reasumując:
Nie lubię lać negatywów, ale posłużę się cytatem z początku tej książki „nie ma zbyt wiele dobrych książek o sprzedaży”. W pełni się zgadzam, książka „jak nie wciskać” również się do nich nie zalicza. Sporo w niej pseudocoachingowego bełkotu w stylu „możesz wszystko”, mało konkretu. Dopiero po przeczytaniu książki zajrzałem w doświadczenie zamieszczone w notce o autorach- mogłem to zrobić przed zakupem… Dla mnie książka słaba widać stosunkowo niewielkie doświadczenie. Na pewno na plus zasługuje entuzjazm autorów, tego im odmówić nie można. Liczę, że za kilka lat i przy złapaniu większego doświadczenia napiszą trochę lepszą pozycję, bo entuzjazmu odmówić im nie można.

Do zobaczenia za tydzień.
P.

 

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.