Praca w call center nie jest łatwym zajęciem. Wiele osób traktuje ten rodzaj pracy, póki nie znajdą „czegoś lepszego”. Choć praca w tym miejscu może budzić skrajne uczucia, są tacy, którzy lubią ten rodzai pracy i wiążą z nim przyszłość i właśnie dla nich przygotowałem mały poradnik call center jak skutecznie sprzedawać?
Nie do końca zawsze hasło call center używane jest dobrze. Wiele firm, które mają dział sprzedaży telefonicznej, niesłusznie nazywa go właśnie w ten sposób. Wszyscy dziś sprzedajemy przez telefon i każdemu z nas przyda się kilka wskazówek. Mała sugestia- wpis call center, jak skutecznie sprzedawać, będzie zawierał kilka wskazówek, które poprawią Twoją sprzedaż, ale nie będzie zawierał technik- im poświęcimy kolejny wpis 🙂 Do sedna, co może podnieść Twoją sprzedaż w call center?
Call center jak skutecznie sprzedawać? 10,5 praktycznych wskazówek
Jak wspomniałem, ten krótki wpis call center jak sprzedawać skutecznie nie zawiera technik sprzedaży. O 121 technikach napisałem nową książkę, która właśnie jest w przedsprzedaży z darmową wysyłką i konkursem– link tutaj 🙂 Skupmy się na 10,5 prostych rzeczach, które poprawią Twoją efektywność.
Wyrzuć skrypt
Podstawową zasadą w call center jak sprzedawać, jest- WYRZUĆ SKRYPT! A przynajmniej nie trzymaj się jego sztywno. Skrypt zabija kreatywność, jestem olbrzymim fanem scenariuszy rozmów, ale skryptów, już nie.
Bądź ciekawym człowiekiem do rozmowy
Zwyczajnie pokaż klientowi, że jesteś ciekawym partnerem do rozmowy- wszyscy lubimy ciekawych ludzi.
Nastaw się na słuchanie nie gadanie
Dziś klienci narzekają na to, że sprzedawcy są gadającymi ulotkami (zwrot Neila Rackhama). Nastaw się na słuchanie, a nie gadanie jak katarynka- klienci mają tego dość.
Rozpoczynaj rozmowę w ciekawy dla klienta sposób 🙂
Jeśli klient z Tobą nie porozmawia, tracisz 100% szansy na sprzedaż– powtarzam od wielu lat. Przygotuj sobie dobre rozpoczęcie rozmowy- poradnik, jak to zrobić masz tutaj.
Przygotuj sobie listę argumentów
Ważny element pytania call center jak skutecznie sprzedawać, to przygotowanie sobie listy argumentów, dlaczego warto skorzystać z Twojej propozycji. Przygotuj sobie listę argumentów, kto i dlaczego skorzysta na Twoich produktach/ usługach.
Bądź kreatywny
Wspominałem, że skrypty ograniczają kreatywność. Nie da się każdemu sprzedawać w ten sam sposób, więc wykaż się kreatywnością w rozmowach z klientami.
Nastaw się odpowiednio mentalnie
Mental is king! Nic Ci nie da wspaniała znajomość produktu/ usługi, jeśli nie będziesz odpowiednio nastawiony/na. Call center jak sprzedawać skutecznie to również, a może przede wszystkim odpowiedni mental. (nowa książka, którą linkowałem wcześniej, pokazuje, 26 sposobów na odpowiedni mental- link masz wyżej).
Siedź poprawnie, a najlepiej wstań
Odpowiednia postawa wspiera dobrą dykcję. Nie siadaj, jak na piwie przy barze, wyprostuj sylwetkę, aby nie robić nacisku na przeponę. Call center jak sprzedawać skutecznie, to również atrakcyjny dla klienta głos.
Przygotuj sobie stanowisko pracy
Jestem strasznym fanem, żeby na każdym stanowisku pracy poobklejać najważniejsze informacje i przydatne ściągi, żeby zawsze mieć do nich szybki dostęp. Dodatkowo przygotuj coś do notowania i picia, gdyby zaschło Ci w gardle.
Naturalność, naturalność i jeszcze raz naturalność
Naturalność zawsze wygra z wyuczonymi na blachę regułkami. Bądź swobodny i naturalny, zobaczysz, że to zaowocuje w rozmowach z klientami.
BONUS Podejdź do swojej pracy odpowiedzialnie
We wstępie napisałem, że wiele osób pracę w call center traktuje jako przejściową. Bez znaczenia, czy wiążesz z tą pracą swoją przyszłość, czy nie podejdź do niej odpowiedzialnie, jak do każdej innej pracy. Nie rób pod górkę innym 🙂
Nie wszystko na raz 🙂
Ten krótki poradnik call center jak skutecznie sprzedawać, nie odmieni Twojej sprzedaży z dnia na dzień. Jednak obiecuje Ci, że gdy zastosujesz się do poniższych wskazówek, Twoja praca stanie się przyjemniejsza i skuteczniejsza 🙂
Co jeszcze poradzicie call center jak sprzedawać skutecznie? Dajcie znać w komentarzu 🙂
Do zobaczenia za tydzień we wpisie o technikach sprzedaży 🙂
Ściskam
Patryk.