fbpx
Przejdź do treści

Dobry sprzedawca- 4 filary

Dobry sprzedawca

Nie zliczę już sytuacji, gdy dostałem pytanie, jaki powinien być dobry sprzedawca? Odpowiedź na to pytanie wydaje się prosta, choć wcale taka nie jest. To wszystko, jak zawsze zależy od tego, co i komu sprzedajemy. W tym tekście chcę podzielić się z wami moimi obserwacjami, jakie są uniwersalne różnice, którymi wyróżniają się odnoszący sukcesy sprzedawcy, od przeciętnych.

W każdej firmie pożądany jest dobry sprzedawca. Każda firma rasowego sprzedawcę przyjmie z otwartymi ramionami. Każdy z nas zna takiego sprzedawcę, który obojętnie czego by nie sprzedawał, zawsze odniesie sukces. Jak wspomniałem we wstępie, sukces zależny jest po części od tego, co i komu sprzedajemy, aczkolwiek zauważyłem na bazie ponad 1200 szkoleń i obserwacji najlepszych sprzedawców, że są 4 elementy, które zawsze odróżniają ich od reszty.

Dobry sprzedawca- 4 filary

Moja obserwacja jest prosta- najlepszych sprzedawców, od przeciętnych odróżniają 4 elementy, które opisuję poniżej. W tym miejscu wspomnę o tym, że szczegółowo wszystkie 4 filary opisałem w mojej nowej książce, gdzie opisałem AŻ 121 metod najlepszych sprzedawców. Swój egzemplarz z dedykacją możesz zamówić tutaj.

Mentalność

Po pierwsze dobry sprzedawca, to przede wszystkim postawa mentalna. Wielokrotnie wspominam, że w sprzedaży Menta is king! Klient wybaczy Ci brak przygotowania produktowego, ale nigdy nie wybaczy Ci złego nastawienia. Najlepsi sprzedawcy mają po prostu odpowiednie nastawienie i podejście, co odróżnia ich od przeciętnych- można sparafrazować tutaj słynne powiedzenie, że szukają sposobu, nie powodu”.

Doświadczenie

Drugi element to zebrane doświadczenie. Dobry sprzedawca przekłada swoje doświadczenie na pracę. Innymi słowy, można powiedzieć, że wyciąga wnioski ze swojej pracy i dzięki wnioskom wie, jak pracować z klientami.

Metody

Kolejny element, to metody. Najlepsi sprzedawcy nie wierzą w coś takiego, jak szumne hasła „najlepsze techniki sprzedaży”, ponieważ doskonale wiedzą, że metody dobiera się pod klienta i nie istnieje coś takiego, jak zbiór najlepszych technik sprzedaży. Metody dobierają elastycznie i nie boją się testować nowych sposobów. W tym nagraniu znajdziesz 10 technik finalizacji sprzedaży, które możesz wdrożyć do swojej pracy- link.

Zasady

Ostatnie co posiada dobry sprzedawca to zasady. Przodujący sprzedawcy mają swój kodeks honorowy, którym kierują się w swojej pracy. Większość klientów docenia ich zasady i dzięki nim są im lojalni.

Wszystkie te filary znajdziesz we wspomnianej wcześniej książce ze szczegółowym objaśnieniem. 

Najlepsi ciągle się uczą, głupcy wszystko już wiedzą 🙂

Podsumowując ten krótki tekst, aż chce się przytoczyć słynną maksymę, że najlepsi ciągle się uczą, głupcy wszystko już wiedzą, ponieważ faktycznie tak jest. Dobry sprzedawca, cały czas chce być lepszy, rozwijać się i doskonalić, podczas gdy przeciętni sprzedawcy uważają, że wszystko już wiedzą i ignorują rozwój.

Co jeszcze dobry sprzedawca posiada, czego nie posiadają przeciętni?

Do zobaczenia za tydzień.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.