fbpx
Przejdź do treści

Dział wsparcia sprzedaży zadania

Dział wsparcia sprzedaży zadania

Kiedy organizacja dynamicznie się rozwija, kolejnym krokiem może być stworzenie działu, który wspiera sprzedaż. W zeszłym tygodniu opisywałem co daje DWS, dzisiaj zgodnie z obietnicą wpis dział wsparcia sprzedaży zadania, które może, a nawet powinien wykonywać w naszej firmie.

Nie będę się rozpisywał o tym, czym jest dział wsparcia sprzedaży, ponieważ szczegółowo pisałem o tym w zeszłym tygodniu (wpis tutaj). To jakie dział wsparcia sprzedaży zadania będzie wykonywał, w dużej mierze zależy od tego, jak wygląda nasza organizacja i procesy sprzedaży. Poniżej skupiam się na tym, jakie zadania możemy przydzielić pracownikom działu wsparcia sprzedaży.

Dział wsparcia sprzedaży zadania

No to teraz skupmy się na tym, jakie dział wsparcia sprzedaży zadania może wykonywać.

  • Umawianie spotkań handlowych– aby odciążyć nasze siły sprzedaży, DWS dobrze sprawdza się w roli „umawiaczy”. Może robić to zarówno na klientach, których sami wyszukają, jak i klientach, których wskazuje handlowiec, do których planuje się wybrać;
  • Tworzenie i rozbudowywanie bazy danych– kolejne zadanie, które w DWS sprawdza się idealnie to budowanie bazy danych. Mogą je budować od zera na podstawie wytycznych otrzymanych z działu handlowego, jak i rozbudowy już istniejących baz;
  • Weryfikacja bazy danych- DWS również może pomagać przy weryfikacji jakości bazy danych, jaką dysponuje firma;
  • Aktualizowanie danych w bazie- kolejne to aktualizacja np. kontakt z klientami celem sprawdzenia aktualności danych;
  • Aktywizacja nieaktywnych klientów- gdy w bazie mamy nieaktywnych klientów DWS może wykonać kampanię wychodzącą, która będzie aktywizować klientów;
  • Tworzenie ofert- jeśli zabiera to czas sił sprzedaży;
  • Działania prospectingowe- dział wsparcia sprzedaży świetnie nadaje się do prospectingu. Zakwalifikowanych klientów może przekazywać bezpośrednio do sprzedawców;
  • Przyjmowanie zamówień poniżej minimum logistycznego- gdy klienci składają niskie zamówienie i wymaga ono pracy sprzedażowej, można wykorzystać wsparcie sprzedaży;
  • Sporządzanie umów- wsparcie sprzedaży może również w tym wesprzeć handlowców;
  • Ściąganie płatności- najmniej przyjemna czynność, ale ktoś to musi robić, tutaj również może pomóc DWS;
  • Prosta obsługa kluczowych klientów- wsparcie sprzedaży może również wspomagać w obsłudze kluczowych klientów.

Dział wsparcia sprzedaży zadania, to oczywiście mocno uzależniona kwestia od tego, w jakiej organizacji go tworzymy. Do tego przydadzą się dobrze ułożone procesy sprzedaży- ta książka pomoże Ci je perfekcyjnie poukładać 🙂

Czy dział wsparcia sprzedaży powinien prowadzić sprzedaż?

W swojej definicji DWS nie powinien odpowiadać bezpośrednio za sprzedaż. Nie zmienia to faktu, że nie powinien też tej sprzedaży za każdym razem odmawiać. Może zdarzyć się, że klient ma dobre flow z pracownikiem DWS, a samo złożenie zamówienia jest na tyle proste, że nie powinniśmy utrudniać klientowi kupowania. Pamiętajmy, że podstawowym zadaniem, dzisiejszej sprzedaży jest maksymalnie ułatwiać klientowi kupowanie. W przypadku prostej sprzedaży nie widzę żadnych przeciwwskazań, niemniej jednak nie powinno być to główne zadanie działu wsparcia sprzedaży, ponieważ od tego są handlowcy.

Co dodasz w zakresie dział wsparcia sprzedaży zadania? Czy jeszcze jakieś powinien wykonywać?

Do zobaczenia za tydzień.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.