Dziś kolejna recenzja gościa i po raz drugi jest nim Dariusz Jaszcz 🙂
Moją pasją zawodową jest organizacja imprez integracyjnych i gier szkoleniowych. Stąd też temat grywalizacji jest mi bardzo bliski. Grywalizację wykorzystuję również projektując i wdrażając do firm grywalizację w celu podnoszenia efektywności zespołowej oraz, aby wzmacniać działania marketingowe.
W poniższej recenzji chciałbym przedstawić znakomitą pozycję, jaką jest Gamification „Jak wygrać zaangażowanie respondenta?” autorstwa Michała Protasiuka i Anny Gorączki.
Książka ta, w sposób praktyczny przekazuje wiedzę na temat wykorzystania grywalizacji w działaniach sprzedażowych i marketingowych. Zwłaszcza zorientowanych na badaniach respondentów.
Zatem wywołuje pytanie, jak zwiększyć zaangażowanie i ochotę na udział otoczenia w przeprowadzanych kwestionariuszach oraz badaniach i ankietach oraz, jak podnieść skuteczność wywiadów. Wyciągając z nich dokładniejsze i wartościowsze dane.
Książka porusza również temat nowych trendów badawczych i tempa ich rozwoju, przy okazji wyjaśniając podejście i instrumenty badawcze, zadając pytanie czy jesteśmy wstanie nadążyć za ich zmianami.
Autorzy wyjaśniają dlaczego warto wykorzystać grywalizację w biznesie oraz na przykładach pokazują jak zrobić to skutecznie, szczegółowo je omawiając.
Obalają również mity związane z grywalizacją, wyjaśniając przy tym, że należy odróżnić doświadczenie „grania w grę” od brania udziału w badaniach marketingowych, korzystających z elementów gamification, a zwłaszcza soft gamification.
Prezentują również podejście, które argumentuje skuteczny sposób na wykorzystanie grywalizacji nie tylko w badaniach internetowych, ale również w badaniach CAPI i CASI.
Plusy książki:
- Napisana w sposób zrozumiały, nawet dla tych, którzy nie mają większego doświadczenia w grywalizacji.
- Konkretne przykłady i ich szczegółowa analiza.
- Wywiady z ekspertami, którzy pogłębiają poruszane zagadnienia.
- Szczegółowo omówione narzędzie i metody, co pozwala wykorzystać je we własnym biznesie.
- Liczne przykłady zastosowania konkretnych metod i technik grywalizacji w określonych (omawianych) zagadnieniach np. jak zadawać pytania, które pozwalają uzyskać efekty w postaci konkretnych odpowiedzi.
- Napisana w sposób wyczerpujący i czytelny, wywołujący jednocześnie efekt chęci zagłębienia się w omawiane tematy i zagadnienia.
Minusy:
Wymaga dalszych refleksji nad tematem i jego pogłębiania. Jest niejako elementarzem, a nie rozbudowaną encyklopedią w swojej kategorii. Jeśli spojrzeć na to inaczej, to jednocześnie jej plus, który zachęca do tychże działań.
Książka jest doskonałym uzupełnieniem podstawowej wiedzy na temat grywalizacji, dzięki której z powodzeniem można zwiększyć zaangażowanie osób wykonujących określone zadania. Jest ona także wstęp do dalszego dialogu o wykorzystaniu grywalizacji w praktykach badawczych. Temat, który porusza sprawia, że jest ona nowatorską publikacją na polskim rynku.
O Autorze: Darek Jaszcz, doświadczony event manager, organizujący angażujące gry terenowe. Główna specjalizacja Darka, to grywalizacja i budowanie zaangażowania zespołu. Jest również właścicielem agencji Lizard- http://www.agencjalizard.pl
Darka znajdziecie na Linkedin: profil
Facebook: Facebook
Do zobaczenia za tydzień.
P.