fbpx
Przejdź do treści

Gorączka Anna , Protasiuk Michał- Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta

Gorączka Anna , Protasiuk Michał- Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta

Dziś kolejna recenzja gościa i po raz drugi jest nim Dariusz Jaszcz 🙂

Moją pasją zawodową jest organizacja imprez integracyjnych i gier szkoleniowych. Stąd też temat grywalizacji jest mi bardzo bliski. Grywalizację wykorzystuję również projektując i wdrażając do firm grywalizację w celu podnoszenia efektywności zespołowej oraz, aby wzmacniać działania marketingowe.

W poniższej recenzji chciałbym przedstawić znakomitą pozycję, jaką jest Gamification „Jak wygrać zaangażowanie respondenta?” autorstwa Michała Protasiuka i Anny Gorączki.

Książka ta, w sposób praktyczny przekazuje wiedzę na temat wykorzystania grywalizacji w działaniach sprzedażowych i marketingowych. Zwłaszcza zorientowanych na badaniach respondentów.

Zatem wywołuje pytanie, jak zwiększyć zaangażowanie i ochotę na udział otoczenia w przeprowadzanych kwestionariuszach oraz badaniach i ankietach oraz, jak podnieść skuteczność wywiadów. Wyciągając z nich dokładniejsze i wartościowsze dane.

Książka porusza również temat nowych trendów badawczych i tempa ich rozwoju, przy okazji wyjaśniając podejście i instrumenty badawcze, zadając pytanie czy jesteśmy wstanie nadążyć za ich zmianami.

Autorzy wyjaśniają dlaczego warto wykorzystać grywalizację w biznesie oraz na przykładach pokazują jak zrobić to skutecznie, szczegółowo je omawiając.

Obalają również mity związane z grywalizacją, wyjaśniając przy tym, że należy odróżnić doświadczenie „grania w grę” od brania udziału w badaniach marketingowych, korzystających z elementów gamification, a zwłaszcza soft gamification.

Prezentują również podejście, które argumentuje skuteczny sposób na wykorzystanie grywalizacji nie tylko w badaniach internetowych, ale również w badaniach CAPI i CASI.

Plusy książki:

  • Napisana w sposób zrozumiały, nawet dla tych, którzy nie mają większego doświadczenia w grywalizacji.
  • Konkretne przykłady i ich szczegółowa analiza.
  • Wywiady z ekspertami, którzy pogłębiają poruszane zagadnienia.
  • Szczegółowo omówione narzędzie i metody, co pozwala wykorzystać je we własnym biznesie.
  • Liczne przykłady zastosowania konkretnych metod i technik grywalizacji w określonych (omawianych) zagadnieniach np. jak zadawać pytania, które pozwalają uzyskać efekty w postaci konkretnych odpowiedzi.
  • Napisana w sposób wyczerpujący i czytelny, wywołujący jednocześnie efekt chęci zagłębienia się w omawiane tematy i zagadnienia.

Minusy:

Wymaga dalszych refleksji nad tematem i jego pogłębiania. Jest niejako elementarzem, a nie rozbudowaną encyklopedią w swojej kategorii. Jeśli spojrzeć na to inaczej, to jednocześnie jej plus, który zachęca do tychże działań.

Książka jest doskonałym uzupełnieniem podstawowej wiedzy na temat grywalizacji, dzięki której z powodzeniem można zwiększyć zaangażowanie osób wykonujących określone zadania. Jest ona także wstęp do dalszego dialogu o wykorzystaniu grywalizacji w praktykach badawczych. Temat, który porusza sprawia, że jest ona nowatorską publikacją na polskim rynku.

O Autorze: Darek Jaszcz, doświadczony event manager, organizujący angażujące gry terenowe. Główna specjalizacja Darka, to grywalizacja i budowanie zaangażowania zespołu. Jest również właścicielem agencji Lizard- http://www.agencjalizard.pl
Darka znajdziecie na Linkedin: profil
Facebook: Facebook

Do zobaczenia za tydzień.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.