fbpx
Przejdź do treści

Hak na uwagę- jak przykuć uwagę klientów?

Hak na uwagę- jak przykuć uwagę klientów

Jak zachęcić naszego klienta, skoro mamy tylko kilka sekund, od których zależy, czy będzie chciał z nami kontynuować rozmowę, czy rzuci słuchawką? W tym celu przyda Ci się dobrze skonstruowany hak na uwagę! O tym, czym jest, jak go skonstruować z głową oraz przykłady w dzisiejszym wpisie.

Klasyczny przykład- wchodzisz do galerii handlowej, a tam na całej szybie sklepu, który lubisz, widnieje napis „Wyprzedaż”- myślisz sobie, a wejdę! Właśnie zadziałał na Ciebie hak na uwagę. Oczywiście zaraz pojawia się idiotyczne „w czym mogę doradzić?” i czar prysł. Nie da się jednak nie zauważyć, że w dzisiejszych czasach, gdzie pełno wokół nas różnych bodźców uwagę naszego odbiorcy trzeba umieć przykuć, a później utrzymać.

Czym jest hak na uwagę?

Hak na uwagę, to nic innego, jak zdanie, dzięki któremu nasz odbiorca nabierze ochoty do dalszego wysłuchania nas. Oczywiście istnieje kilka zasad, którymi cechuje się dobry hak na uwagę.

Dobry hak na uwagę powinien:

  • Być nasycony dobrymi słowami kluczowymi;
  • Być nastawiony na klienta- nie na ciebie! Zbyt wiele firm ekscytuje się, kim to my nie jesteśmy i czego to my nie mamy, co jest zasadniczym błędem;
  • Jest bardzo konkretny, bez zbędnego lania wody;
  • Jest skierowany na konkretne potrzeby, problemy, Twojej grupy klientów;
  • Dawać klientowi poczucie, a czasem gwarancje, że zaakceptujesz jego „nie”;
  • Ważne jest też to, w jaki sposób wypowiadamy to stwierdzenie, bo bez odpowiedniego entuzjazmu, żaden hak nie pomoże.

Pamiętaj o strukturze nawiązania kontaktu!

Żeby w ogóle zastosować hak na uwagę, musisz trzymać się struktury nawiązania kontaktu i osadzić go w odpowiednim miejscu. Poniżej cała struktura:

  • Powitanie,
  • Kto, skąd i do kogo dzwoni,
  • Jaki jest cel rozmowy <- tu wplatamy HAK NA UWAGĘ
  • Weryfikacja czasu (jeśli ją stosujesz, ale kiedy to robisz, rób to mądrze- o tym, jak to robić mówiłem tutaj)

Cały proces wraz z omówieniem szczegółowo opisywałem tutaj

Jak skonstruować hak na uwagę- przykłady

Dobrze skonstruowany hak na uwagę, powinien być nasycony słowami kluczowymi, takimi jak:

  • partnerstwo,
  • zaoszczędzić,
  • możliwość,
  • Twoje/ Wasze/ Państwa,
  • biznes,
  • współpraca,
  • preferencyjne,
  • usprawnić,
  • pomóc,
  • wspólne,
  • zyskać

Oczywiście, tych słów może być dużo więcej, poniżej przedstawiam wam kilka przykładów zastosowania haków na uwagę w różnych branżach (pogrubione słowa kluczowe i wyważenia kluczowe z punktu widzenia klienta)

Telekomunikacja
Dzwonię, żeby porozmawiać o możliwości kontynuacji współpracy, na preferencyjnych warunkach

Naprawa sprzętu przemysłowego
Dzwonię, żeby porozmawiać, jak możemy pomóc waszej firmie zniwelować przestoje maszyn, a co za tym idzie zwiększyć wydajność waszej firmy

Pakiety medyczne
Chciałbym porozmawiać o tym, jak możemy pomóc Pani skrócić kolejki do lekarzy specjalistów, nawet do 7 dni

Usługi marketingowe
Dzwonię, żeby porozmawiać o tym, jak możemy pomóc wam w pozyskaniu nawet do 50% nowych klientów miesięcznie

Szkolenia (sprzedażowe)
Chciałbym porozmawiać, jak pomogliśmy ostatnio 3 firmom z waszej branży, zwiększyć sprzedaż od 12 do 27% w niecały tydzień

Automatyzacja biznesu
Chciałbym porozmawiać, jak możemy pomóc Panu odzyskać nawet kilka godzin dziennie Pana cennego czasu

* Oczywiście podane haki na uwagę są tylko przykładowe. Każdy sprzedawca powinien wymyślić kilka różnych haków, następnie przetestować i zmierzyć, które najlepiej działają na jego klientów. Zalecam, żeby w każdej branży opracować minimum 5 różnych haków na uwagę.

Jaki jest najskuteczniejszy hak na uwagę?

Odpowiedź jest prosta- żaden! Zbyt często chcemy chodzić na skróty i mieć gotowe rozwiązanie, na każdą sytuację. Hak na uwagę powinno się napisać w kilku wariantach, a następnie należy testować i weryfikować, który najlepiej działa na moich klientów. Dodatkowo pamiętajmy, że to tylko jedna z technik rozpoczynania rozmowy z klientem i w różnych branżach sprawdzą się inne techniki.

O tym, jak inaczej rozpoczynać rozmowę z klientem, wraz z przykładami i ćwiczeniami pisałem obszernie w mojej książce- zobacz więcej

Jaki jest Twój hak na uwagę? Podziel się w komentarzu!

Do zobaczenia za tydzień.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.