fbpx
Przejdź do treści

Jak wypełnić lejek sprzedaży

Jak wypełnić lejek sprzedaży?

Dawno temu usłyszałem powiedzenie, do którego bardzo mi blisko „prawdziwego sprzedawcę rozlicza się z ilości nowo przyprowadzonych klientów”. Muszę przyznać, że właśnie to powiedzenie stało się dla mnie niejako drogowskazem w mojej karierze. W dzisiejszym wpisie podpowiem, jak wypełnić lejek sprzedaży nowymi klientami.

Nie będziemy się oszukiwać, ale współczesne działania marketingowe znacząco rozleniwiły sprzedawców w działaniach prospectingowych. Klasykiem stała się już wojna działu sprzedaży i marketingu. Jedni twierdzą, że dostają kiepskie „leady” (potencjalnych klientów), a ci drudzy mówią, że „leadów” jest sporo, ale to wy jesteście kiepscy. I tak w koło Macieju. Jak wypełnić lejek sprzedaży? Moje wskazówki poniżej, a sam wpis jest inspirowany książką Russella Brunsona- Tajniki zwiększania ruchu.

Czym jest lejek sprzedaży?

Zacznijmy od małego przypomnienia, czym w ogóle jest lejek sprzedaży? Jest to ciąg zdarzeń, przez który przeprowadzamy naszego potencjalnego klienta. Samo słowo lejek bierze się stąd, że tak łatwiej go zobrazować, ponieważ na początkowych etapach (pozyskanie zainteresowania) mamy znacznie więcej klientów, niż w etapach finalnych (złożenie zamówienia). Obszernie o lejku pisałem tutaj.

Jak wypełnić lelek sprzedaży?

Brunson w swojej książce pisze, aby każdy z kanałów rozwijać dwutorowo: pozyskaj ruch i kup ruch. Pozyskanie ruchu opiera się na gromadzeniu potencjalnych klientów wokół naszej marki, a kupienie ruchu, jak sama nazwa wskazuje, na kupieniu „dojścia” do naszych potencjalnych klientów, co oferuje praktycznie każda platforma. Dziś moje wskazówki dotyczące pozyskania ruchu do swojego lejka, czyli co robić, aby potencjalni klienci sami do nas trafiali (o tym, jak pozyskiwać leady i skąd napiszę za tydzień).

Dawaj wartość

Godzinami mógłbym przytaczać historię, gdy klienci decydują się na zakup od konkretnego dostawcy. Jedną z najczęstszych przyczyn, pomijając klientów, którzy szukają najtaniej, a ten dostawca akurat jest najtańszy, jest wartość, jaką firma daje swoim potencjalnym klientom. Jeśli pomagasz rozwiązywać swoim potencjalnym klientom problemy, dzięki wiedzy, która rozdajesz za darmo, dużo łatwiej im później od Ciebie kupić. Jaką wiedzę warto rozdawać?

Odpowiadaj na pytania jak i dlaczego

O taką! Moim największym odkryciem było to, że ludzie szukają w sieci odpowiedzi na 1 maksymalnie 2 pytania: jak coś zrobić, lub dlaczego coś zrobić. I oto cała filozofia. Dla przykładu, jeśli nie wiesz, jak gotuje się pomidorówkę wpisujesz w google „jak ugotować pomidorową”. Przenosząc to na praktykę, klient może szukać odpowiedzi na pytanie jak coś zrobić np. „jak zmienić pracę”, lub dlaczego to zrobić „dlaczego warto zmienić pracę po nowym roku”. Jeśli jesteś coachem zawodowym, już masz gotowe pomysły na content. Zastanów się, jakie problemy ma Twoja społeczność.

Kompleksowo rozwiązuj problemy

No właśnie i tak dochodzimy do 3 sugestii. Kompleksowo rozwiązuj ludzi problemy. I teraz ktoś może zapytać „no dobra rozdam wiedzę za darmo, to co później sprzedam?” Pamiętaj, że nikt z nas nie stworzył recepty na magiczną posypkę z KFC (choć i ją już podrobili). To, że ktoś skorzysta na Twojej wiedzy, nie oznacza, że będzie umiał wykorzystać to w praktyce, a czasem z racji tego, że go stać zleci to Tobie.

Nade wszystko regularność

Musisz działać regularnie. Największym problemem twórców i nie tylko  jest brak regularności. Regularność zawsze wygra, a w dłuższej perspektywie zapewni Ci ciągły dopływ klientów.

Pamiętaj, że MQL, to nie SQL

To, że wiesz, jak wypełnić lejek sprzedaży, nie oznacza, że wypełniony jest on wartościowymi leadami. MQL (marketing qualified lead), to lead zakwalifikowany przez marketing, a SQL (sell qualified lead), to ten, który zakwalifikuje sprzedaż. Często jakoś przewyższa jakość, co z punktu widzenia biznesu jest stratą czasu. Dbaj nie tylko o dopływ leadów, ale również o to, żeby były one odpowiednio jakościowe.

Lejek musi działać procesowo. Jeśli chcesz ułożyć skuteczne procesy sprzedaży, które będą zarabiać na Ciebie każdego dnia, to konicznie przeczytaj tę książkę.

Jak wypełnić lejek sprzedaży- podsumowując

Podsumowując cały ten wpis, trzymaj się tych 5 wskazówek, a Twój lejek będzie miał nieustanny dostęp do nowych leadów. Oczywiście istnieje masa innych wskazówek, jak wypełnić lejek sprzedaży, ale skupiłem się tylko na 5 najważniejszych z mojego punktu widzenia.

Coś jeszcze podpowiesz, jak wypełnić lejek sprzedaży?

Do zobaczenia za tydzień.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.