fbpx
Przejdź do treści

Jak zdobyć zaufanie klienta?

Jak zdobyć zaufanie klienta

Zaufanie to jedna z najważniejszych walut w sprzedaży. Bez zaufania, jedyne co może się wydarzyć to wciśnięcie klientowi. Jeśli go nie zdobędziesz, to jak klient ma powierzyć Ci swoje pieniądze? W tym wpisie kilka moich sugestii, jak zdobyć zaufanie klienta?

Kiedyś usłyszałem takie zdanie „kiedy ludzie Cię polubią, będą Cię słuchać. Jeśli Ci zaufają, będą robić z Tobą interesy”. Jest w tych słowach bardzo dużo prawdy. Mój znajomy Paweł Jaczewski powiedział, że zaufanie buduje się, wchodząc po schodach, a traci je, zjeżdżając windą. To kolejne bardzo prawdziwe słowa. Choć samo budowanie zaufania nie jest łatwe, a na pewno jest o nie niezwykle ciężko, poniżej moje 7 wskazówek, jak zdobyć zaufanie klienta?

Uwaga, jeśli chcesz poznać 121 metod najlepszych sprzedawców, koniecznie zajrzyj tutaj

Jak zdobyć zaufanie klienta? 7 wskazówek

No to nadszedł czas na moje 7 wskazówek w budowaniu zaufania klienta.

Bądź sobą- naturalność nade wszystko

Jak zdobyć zaufanie klienta, kiedy widać od wstępu, że sprzedawca nie jest sobą? Najlepsi sprzedawcy, jakich znam, to osoby bardzo naturalne i swobodne. Natura zawsze wygra z wyćwiczonymi technikami.

Bądź transparentny

Różne źródła inaczej definiują transparentność. Mnie najbliżej do stwierdzenia, że to bycie jawnym i przejrzystym. Do tego warto dołożyć dobre intencje, co mogłoby być osobnym elementem, jednak ja uważam, że to również element bycia transparentnym.

Wywiązuj się z ustaleń

Bądź człowiekiem swoich słów. Kiedy obiecujesz coś klientowi, wywiązuj się z tego. Jak zdobyć zaufanie klienta, jeśli nie wywiązujesz się z wcześniejszych deklaracji?

Nie składaj nierealnych obietnic

Całe szczęście, że sprzedaż odchodzi od mówienia klientowi wszystkiego, byleby tylko sprzedać. Kiedy składasz klientowi obietnicę, staraj się, aby była ona realna. Dobrą praktyką w tej kwestii jest zawsze zostawianie sobie małego bufora, na nieprzewidziane zdarzenia, czyli np. dzień wysyłki ustalić na dzień później od realnego.

Słuchaj, zamiast gadać

Każdy z nas chce być wysłuchany. Aktywne słuchanie jest sztuką, a tutaj masz kilka wskazówek, jak robić to efektywnie.

Oferuj to, czego potrzebuje klient, nawet kosztem niższej prowizji

Doradcza sprzedaż, to przede wszystkim oferowanie tego, czego potrzebuje klient.  Idealnie sprawdza się tutaj down selling, czyli sprzedaż niżej tego, czego oczekuje klient. O tym, jak robić go skutecznie mówiłem tutaj.

Nie wstydź się niewiedzy i błędów

Nikt nie jest alfą i omegą. Ba! Nikt z nas nie ma monopolu na wiedze, a najbardziej lubimy ludzi nieidealnych. Nie bój się mówić, nie wiem, ale wykaż się intencją i pokaż, co zrobisz w tej kwestii, nie ukrywaj też swoich porażek.

Pamiętaj, że empatia jest zawsze w cenie 🙂

Choć ciężko mówić o empatii, bo każdy twierdzi, że ją ma, ale jedni mają jej więcej inni mniej. Empatia zawsze pomoże w zdobyciu zaufania klienta.

W tym tekście wskazałem moje wskazówki, jak zdobyć zaufanie klienta, ale ciekaw jestem Twoich? Co się musi wydarzyć, żebyś zaufał sprzedawcy? Jak zdobyć zaufanie klienta? Co dodasz w tej kwestii?

Ściskam
Patryk

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.