Witajcie,
każdy z nas lubi, jak książka jest dobrze wykonana. Stare przysłowie mówi, nie oceniaj książki po okładce, a dziś mam okazję recenzować książkę niezwykle dobrze wykonaną. Pod lupę biorę dziś książkę poświęconą pozyskiwaniu nowych klientów. Przed Państwem Justyna Fabijańczyk- „Pozyskaj klientów premium”, zapraszam do krótkiej recenzji.
Plusy:
– Pierwszy rozdział poświęcony rynkowi usług dobrze wprowadza do całej książki.
– Autorka w ciekawy sposób opisuje, listę zawodów przenoszących się do internetu.
– Podoba mi się podejście do marki osobistej, zamieszczone w tej książce.
– Lubię case studies, zamieszczone na własnych przykładach, tu jest ich cała masa.
– Kody QR i dodatkowe materiały mogą dodatkowo się przydać, jeśli chcesz zagłębić opisane tutaj zagadnienia, jednak patrząc na to z drugiej strony- czemu nie jest to zamieszczone w książce? Domyślam się, że chodzi o ściąganie ruchu na stronę.
– Most sprzedażowy, mimo że opisany dość krótko, może niektórym osobą się przydać.
– Bardzo sensowny wydaje się ostatni rozdział poświęcony konstruowaniu umów z klientami. W tym rozdziale znajdziesz kilka cennych wskazówek dotyczących umów.
Minusy:
– Zastanawiam się po przeczytaniu, czego konkretnego, można z tej książki się nauczyć. To książka w zasadzie o wszystkim i o niczym. Wiele poruszanych w tej książce wątków wymaga większego rozwinięcia.
– Wprowadzenie do każdego rozdziału, trochę nudzi. To takie lanie wody przez kilka dobrych stron, ale niczego szczególnego to nie wnosi.
– W podrozdziale poświęconym pracy na bazie klientów, w zasadzie nie ma nic ciekawego. Zdecydowanie można, a nawet powinno się rozszerzyć ten wątek.
– Szczerze liczyłem, że pojawi się coś o pozyskiwaniu klientów premium, a tu tego, jak na lekarstwo.
– W książce wielokrotnie pojawiają się słowa „według badań”, „badania mówią”, ale brakuje jakiegokolwiek źródła- odnośnika do tych badań. Nie zrobiło to na mnie najlepszego wrażenia, ponieważ często miałem ochotę, to zweryfikować, ale nie miałem czego.
– Identycznie ma się sprawa z wywieraniem wpływu w sprzedaży, niby są reguły, ale nie ma nic o tym, kto jest ich autorem i o czym dokładnie mówią.
– Szczerze to liczyłem po tytule, że będzie to konkretny poradnik generowania klientów- mocno się zawiodłem.
– W mojej opinii, jeśli w książce pojawia się jakiś wątek- dobrze go rozwijać, tym bardziej, jeśli stanowi podrozdział. Autorka zamieszcza podrozdział poświęcony automatyzacji procesu sprzedaży i nic się w nim nie znajduje. 6 stron pitu- pitu, ale zero konkretu i odesłanie do kodu QR. Dla mnie to nie najlepszy zabieg.
Reasumując:
Ta książka zaimponowała mi okładką i wykonaniem, ale totalnie rozczarowała mnie zawartością. Będąc szczerym, to niczego się z niej nie dowiedziałem, a w szczególności, jeśli chodzi o hasło „pozyskaj klientów premium”. W tym wszystkim widzę jedną grupę, której śmiało mogę polecić tę pozycję. Tą grupą są wszystkie osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z własną działalnością, lub pracą na własny rachunek. Osoby doświadczone w biznesie, mogą niczego nowego w tej książce nie znaleźć, szczególnie jeśli potrafisz generować klientów (a jeśli nie potrafisz, to numer znasz).
Książkę kupisz tutaj: link
Do zobaczenia za tydzień.
P.