Aby móc skutecznie sprzedawać, musimy skutecznie przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów. Bez potencjalnego zainteresowania naszej grupy docelowej, nie będziemy mieć komu sprzedawać, dlatego tematem dzisiejszego wpisu będzie lead magnet przykłady jego zastosowania.
Skuteczne przyciąganie uwagi naszych odbiorców, będzie wymagać pewnego wabika, którym często będzie jakaś darmową wartością dla naszej grupy docelowej. Terminologia lead magnet, jak sama nazwa wskazuje, jest to lead (zapytanie, choć w słowniku języka angielskiego często można znaleźć słowo „prowadzić”, czy „przyprowadzać”, natomiast magnet, to magnes. Można więc powiedzieć, że to magnes na, który za zadanie ma doprowadzić nam potencjalnych klientów.
Takie wabiki, często zwane są lead magnet przykłady jakie „wabiki” można przygotować dla naszych klientów, przedstawię poniżej na konkretnych przykładach.
Lead magnet najczęściej jest górą lejką sprzedaży, o którym już w kolejnym wpisie- koniecznie śledź mój blog 🙂
Lead magnet przykłady
Dobrze ułożony wabik, będzie generować nam nowych klientów. Warunkiem jest to, że musi być on na tyle atrakcyjny dla naszych potencjalnych klientów, żeby chcieli nam zostawić swoje dane. Poniżej trochę przykładów wykorzystania lead magnet, aby generować potencjalnie zainteresowane osoby.
Uwaga w tym momencie wydałem 2 nowe kursy ONLINE, które w przedsprzedaży są z 50% rabatem. Kursy sprawdzisz tutaj.
Darmowy ebook/workbook
Pierwsze czym możesz się podzielić ze swoimi potencjalnymi klientami, to darmowy ebook, lub workbook (ebook z ćwiczeniami), który odpowie na jakieś problemy potencjalnych klientów. Mógłby to np. być ebook „10 metod pielęgnacji włosów Twojego psa” (gromerzy, sklepy zoologiczne), „10 sposobów na oszczedności” (doradcy finansowi).
A tu mój lead magnet przykłady z wykorzystaniem workbooka: link
Darmowy fragment książki
Jeśli masz swoją książkę, to dobrym pomysłem stworzenia lead magnetu, który później może zachęcić klientów, do zakupu książki będzie darmowy fragment.
Też wykorzystałem tę formę. Tu masz lead magnet przykłady całego lejka rozpoczynającego się od fragmentu książki (pobierz, żeby zobaczyć cały lejek) fragment książki.
Bezpłatna wersja materiału
Jeśli chodzi o lead magnet przykłady, można sypać, jak z rękawa, byleby była w nich wartość. Dobrym przykładem są bezpłatne wersje materiału np.: wersja testowa oprogramowania (branża IT), darmowe szablony dokumentów (branża księgowa).
Limitowane wideo
Limitowane wideo, to również dobry pomysł na ściągnięcie potencjalnych klientów. Stwórz wideo opierające się na problemie swojej grupy docelowej i daj do niego dostęp za maila. Przykładowo może to być wideo „5 ćwiczeń, które wyrobi płaski brzuch w 3 tygodnie” (branża fitness), „3 sposoby na oszczędności podatkowe” (doradcy podatkowi).
Webinar
Webinar to mocno popularny lead magnet. Z webinarów bardzo dobrze sprzedaje się produkty w tak zwanej wersji, One Time offer (jednorazowa oferta). Webinar powinien być mocno powiązany z produktem, który chcesz sprzedawać w jego trakcie i stanowić przedsmak tego, co otrzyma klient po zakupie 🙂
Mini kurs
Mini kurs to również może być odpowiedź na lead magnet przykłady. Może to być np. „3 techniki obrony ceny” (branża szkoleniowa- sprzedaż), „3 sposoby radzenia sobie ze stresem” (również szkolenia- szkolenia radzenia sobie ze stresem)
Checklista
Kolejny sprawdzony sposób na lead magnet, to checklista. Dla przykładu możesz stworzyć listę must have, dobrze gdy checklista będzie obrobiona graficznie. Przykładami takich checklist mogą być „10 rzeczy, o których musisz pamiętać, nagrywając wideo” (branża wideo), „7 elementów skutecznego zebrania” (szkolenia z zarządzania/ wirtualna asystentka).
Gotowe szablony
Kolejne, za co ludzie mogą oddać Ci swoje dane, to gotowe szablony. Większość ludzi lubi chodzić na łatwiznę, dlatego gotowe szablony często są świetnym rozwiązaniem. Mogą to być np. „5 szablonów maili sprzedażowych” (copywriting), „20 szablonów grafik w social media” (marketing).
Bezpłatne próbki
Lead magnet przykłady nie mogłoby się obejść bez bezpłatnych próbek. Daj klientowi próbkę, żeby mógł przetestować Twój produkt 🙂 Przykłady: darmowa próbka kosmetyku (branża kosmetyczna), darmowa lekcja pływania (trener pływania).
Produkt za koszt przesyłki
Ostatni przykład lead magneta, to produkt za koszt przesyłki, To rozwiązanie, choć kosztowne ma jeden zasadniczy plus- prosząc klienta o zapłacenie za przesyłkę, przyzwyczajasz go do… płacenia 🙂 Świetny przykład miał Russel Brunson, który oddawał swoje książki za opłacenie wysyłki. Inny przykład zestaw startowy za koszt wysyłki (np. branża MLM).
Przetestuj, który sprawdza się u Ciebie najlepiej
Lead magnet przykłady, mają Cię tylko zainspirować i pokazać, jakie masz w tym zakresie możliwości. Nie zmienia to faktu, że należy przetestować, który materiał najlepiej sprawdzi się dla naszej grupy docelowej. Nie ma jednej odpowiedzi, który będzie najlepszy, czy najskuteczniejszy. Lead magnet jest świetną górą lejka sprzedaży, ale o nich napiszę już w kolejnym wpisie 🙂
Jak jeszcze można stworzyć dobry lead magnet przykłady podaj proszę, w komentarzu?
Do zobaczenia za tydzień.
P.