fbpx
Przejdź do treści

Marka osobista- czym jest i co daje?

Marka osobista

Dalej marka osobista pozostaje dla wielu osób odkryciem. Mam wrażenie, że wiele osób z niewiadomych powodów (czym podzielę się dalej) nadal jej nie buduje. Dobrze prowadzona daje szereg korzyści, więc w dzisiejszym tekście o tym, czym jest i co nam daje- zapraszam do lektury.

Niedawno szukałem szkoleniowców do współpracy i zdumiony, a wręcz mega zaskoczony byłem, jak mało z nich buduję markę osobistą dobra marka osobista szczególnie w usługach to potężne narzędzie sprzedaży. Ba są branże gdzie moim zdaniem, nie ujedziesz bez porządnej marki osobistej, ale o tym za chwilę.

Czym jest marka osobista?

Wiele osób nadal nie rozumie, czyn na dobrą sprawę jest marka osobista. Najlepiej oddają ją chyba słowa Jeffa Bezosa (tego od Amazona), który powiedział, że „Marka osobista to to, co ludzie o tobie mówią, kiedy wychodzisz z pokoju”. Na szkoleniach często zadaje ludziom pytanie. Kiedy myślisz fast food, co myślisz? A obuwie sportowe? A samochód premium? Tak takie skojarzenia można właśnie przyrównać do działania marki osobistej. Moim zadaniem jest, aby każdy, kto pomyśli o zwiększeniu sprzedaży, myślał- Jasiński. Reasumując marka osobista, to w mojej opinii skojarzenia, które przychodzą w danym temacie. Marka osobista sprawia, że ludzie Cię rozpoznają, polecają i korzystają z Twoich usług.

Jeszcze na koniec mała dygresja, czym jest marka osobista w sprzedaży. Znasz powiedzenie, że klienci przychodzą do firmy, a odchodzą z handlowcem? No właśnie! Tym jest właśnie marka osobista handlowca. Klienci często migrują ze swoim przedstawicielem handlowym do innej firmy tylko dlatego, że dalej chcą pracować z nim.

Jakie korzyści daje marka osobista?

Dobrze budowana marka osobista daje szereg korzyści, ale do najpopularniejszych można zaliczyć:

  • Ludzie trafiają do Ciebie, a nie konkurencji– marka osobista pomaga docierać do nowych potencjalnych klientów, szczególnie gdy w Twojej niszy niewielu ją buduje;
  • Chętniej od Ciebie kupują– jak myślisz, od kogo chętniej kupi klient, szukający produktów/ usług takich jak Twoje? Od kogoś, kogo nie zna, czy tego, kogo rozpoznaje? No właśnie 🙂
  • A co za tym idzie, nie musisz walczyć ceną– rzetelnie budowana marka osobista sprawia, że nie musisz zabijać ceną. Ludzie chętnie zapłacą więcej tylko za to, żebyś Ty wyświadczył dla nich usługę. Jeśli w Twojej branży często rozmawiasz o cenie, to tutaj masz wskazówki, jak skutecznie ją bronić :);
  • Wiele osób będzie chciało pracować po prostu z Tobą– nie sądziłem, że dożyję momentu, gdzie co chwila dostaję propozycje współpracy, gdzie komuś zwyczajnie zależy, żeby pracować ze mną. Dziś mam taki moment i bardzo mnie to cieszy, ponieważ szukając dowolnego specjalisty, zawsze mam kogoś w obrębie swojej sieci;
  • Daje ci dostęp tam, gdzie czasem nie masz wejścia :) Marka osobista daje Ci dostęp, do nowych ludzi i miejsc. Często np. redakcje zgłaszają się do specjalistów w danej dziedzinie, więc jest szansa, że wystąpisz w jakimś live, wywiadzie, czy naskrobiesz coś do gazety. Mało tego możesz poznać masę fantastycznych osób 🙂

Marka osobista- jak zbudować ją szybko?

Jeśli kliknąłeś/aś tutaj i liczysz na cudowną receptę- to nie rozumiesz nadal, czym jest marka osobista 🙂 Tu nie ma działań na skróty i to maraton, nie sprint. Tak samo, jak odpowiedź na pytanie, kiedy przyjdą pierwsze efekty? Tego też nie wiadomo, jednak mam nadzieję, że to, co napisałem wcześniej, pokazuje Ci, że zdecydowanie warto 🙂

To kwestia konsekwencji, widoczności i rzetelnie wykonywanej pracy. Jeśli jesteś specjalistą w swojej dziedzinie, to zdecydowanie zasługujesz na wysoką i powtarzalną sprzedaż, a ta książka Ci w tym pomożesprawdzam.

Czy muszę budować markę?

Pewnie, że nie! Musi to na Rusi, jak to mawiały babcie. Zresztą rozejrzyj się wokół i zerknij, co napisałem. Wiele osób nie buduje marki osobistej, a późnej zdziwienie, że klienci trafiają do konkurencji nie do nich. Wiem jedno- mocna, rzetelna marka osobista mocno ułatwia sprzedaż, więc jeśli ją ignorujesz- tracisz wiele 🙂

Już za tydzień podzielę się z wami tym, jak budować markę osobistą, aby pokazać wam, że paradoksalnie to nie takie trudne i męczące 🙂

Do zobaczenia za tydzień.
P.

 

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.