Paweł Walczak- Proaktywny Telemarketing

Paweł Walczak- Proaktywny telemarketing

Cześć,

Dziś na tapecie Paweł Walczak- „Proaktywny telemarketing”. Książkę tę znalazłem całkowicie przez przypadek i, jako że całą moją karierę mam styczność z szeroko rozumianym telemarketingiem postanowiłem do niej usiąść 🙂
Nie znam autora, ani jego twórczości stąd stanowiła ona dla mnie jeszcze większą zagadkę. 

Plusy:
– Książka jest podzielona na cztery konkretne rozdziały, z czego każdy jest nowym wątkiem.
– Rozdział trzeci jest w sumie najkonkretniejszy, są konkretne przykłady i propozycje autora radzenia sobie z nimi.
– W książce jest mnóstwo praktycznych przykładów, które mogą okazać się inspiracją, dla każdej osoby pracującej „na słuchawce”.
– Jest napisana w sposób łatwy do przyswojenia i przyjemnie się ją czyta.
– Po każdej pokonanej/ oddalonej/ zbitej (choć podobno zbijać można bąki :)) obiekcji autor zamieszcza, sposób zamknięcia sprzedaży (bardzo ważne z punktu widzenia telemarketingu, szczególnie transakcyjnego)

Minusy:
– Cała książka praktycznie odnosi się tylko do jednego rynku- do branży finansowej- nie lubimy takich książek…
– Mało konkretów, jeśli chodzi o sposoby dzwonienia.
– Za bardzo skupia się na postawie, jaką powinien prezentować sprzedawca telefoniczny w trakcie pracy.

Reasumując:
Książka jest OK, ale absolutnie nie wrzuciłbym jej do kanonu. Mnie osobiście trochę rozczarowało, że cała książka skupia się na nastawieniu, a nie na praktycznych technikach – ale widocznie nie tego miała się ona tyczyć 🙂

Do zobaczenia za tydzień!
Samych sukcesów

Zobacz więcej wpisów

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany od początku swojej kariery zawodowej. Szkoli, motywuje, tworzy skuteczne działy sprzedaży telefonicznej

Wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, aktywny, dla którego nie ma rzeczy, których sprzedać się nie da. Od początku swojej kariery przeszkolił już ponad 120 zespołów sprzedaży.

Jego hasło to „robię z telemarketerów, ultra-skutecznych sprzedawców”.