Cześć,
Dziś na tapecie Paweł Walczak- „Proaktywny telemarketing”. Książkę tę znalazłem całkowicie przez przypadek i, jako że całą moją karierę mam styczność z szeroko rozumianym telemarketingiem postanowiłem do niej usiąść 🙂
Nie znam autora, ani jego twórczości stąd stanowiła ona dla mnie jeszcze większą zagadkę.
Plusy:
– Książka jest podzielona na cztery konkretne rozdziały, z czego każdy jest nowym wątkiem.
– Rozdział trzeci jest w sumie najkonkretniejszy, są konkretne przykłady i propozycje autora radzenia sobie z nimi.
– W książce jest mnóstwo praktycznych przykładów, które mogą okazać się inspiracją, dla każdej osoby pracującej „na słuchawce”.
– Jest napisana w sposób łatwy do przyswojenia i przyjemnie się ją czyta.
– Po każdej pokonanej/ oddalonej/ zbitej (choć podobno zbijać można bąki :)) obiekcji autor zamieszcza, sposób zamknięcia sprzedaży (bardzo ważne z punktu widzenia telemarketingu, szczególnie transakcyjnego)
Minusy:
– Cała książka praktycznie odnosi się tylko do jednego rynku- do branży finansowej- nie lubimy takich książek…
– Mało konkretów, jeśli chodzi o sposoby dzwonienia.
– Za bardzo skupia się na postawie, jaką powinien prezentować sprzedawca telefoniczny w trakcie pracy.
Reasumując:
Książka jest OK, ale absolutnie nie wrzuciłbym jej do kanonu. Mnie osobiście trochę rozczarowało, że cała książka skupia się na nastawieniu, a nie na praktycznych technikach – ale widocznie nie tego miała się ona tyczyć 🙂
Książkę dostaniesz tutaj: proaktywny telemarketing
Do zobaczenia za tydzień!
Samych sukcesów