Często możemy się spotkać w sprzedaży z określeniem potencjalni klienci. Dobrze zdefiniowany potencjalny klient to klucz do sukcesywnego zwiększenia sprzedaży. Kim oni są, ale również, jak ich znaleźć? Zapraszam do lektury.
Potencjalni klienci, to wszyscy klienci, którzy z jakiegoś powodu w tym momencie nie korzystają z naszych produktów/ usług. Jeśli to, co sprzedajesz, może być sprzedawane cyklicznie, to każda osoba, która w tym momencie tego nie użytkuje w teorii, jest potencjalnym klientem. Oczywiście bardzo ważne jest to, żeby pozyskiwać dobrze zdefiniowanych klientów- o profilowaniu klientów pisałem tutaj. Skupmy się teraz na tym, jak ich namierzyć.
Potencjalni klienci- gdzie się kryją?
Poniżej przedstawiam 8 miejsc, gdzie kryją się nasi potencjalni klienci.
Znajomi Twoi i Twoich współpracowników
Zacznijmy od znajomych i znajomych naszych znajomych. Każdy w swoim otoczeniu ma osoby, które mogą zostać nabywcami naszych produktów/ usług. Warto wprost, ale nie akwizycyjne informować, chociażby w mediach społecznościowych, czym się zajmujemy- żeby inni wiedzieli, co mogą od nas kupić.
Osoby, które wysłały Ci zapytanie
Pamiętaj samo zapytanie, to nie potencjalny klient. Osoby, które wysłały nam zapytanie, mogą być potencjalnymi klientami, ale nie muszą.
Dobra Praktyka:
Ułatwiaj klientowi wysłanie zapytania do siebie. Zadbaj, żeby Twoje media społecznościowe zawierały aktualne dane kontaktowe, a formularz na stronie internetowej był prosty, aby klient nie musiał się trudzić, chcąc wysłać Ci zapytanie.
Klienci konkurencji
Jednym z najbardziej oczywistych miejsc, są klienci naszej konkurencji. W końcu to osoby, które już korzystają z podobnych rozwiązań.
Osoby, które z jakiegoś powodu już z nami nie współpracują
Zdecydowanie warto również przypominać się tym, którzy już z nami nie współpracują. Często okazuje się, że nie współpracują z błahych powodów, a nadal mają zapotrzebowanie na to, co sprzedajemy.
Historia Pani Marii
Pani Maria jest graficzką, postanowiła skontaktować się ze wszystkimi klientami, którzy nie kontaktują się z nią w ostatnim czasie. Okazało się, że brak zarządzania relacjami z klientem sprawił, że klienci korzystali z usług konkurencji. Po 20 telefonach miała 3 nowe zlecenia- warto odświeżyć bazę co jakiś czas.
Jednorazowi klienci
Bardzo podobnie jak w przypadku wyżej. Często to brak zarządzania relacjami z klientem powoduje, że korzystają oni tylko jednorazowo z naszych usług. Skoro tyle czasu zajęło nam pozyskanie, nie warto tracić klienta przez złe zarządzanie relacjami. Jeśli chcesz wzorowo zarządzać relacjami, aby generować kolejne zlecenia, zachęcam Cię do tej lektury.
Potencjalni klienci
Jeśli dobrze zdefiniujesz klientów, to prospecting jest jednym z lepszych sposobów ich pozyskania. Potencjalni klienci, którzy nie współpracowali z nami, zawsze są dobrym targetem.
Odbiorcy naszych reklam
Gdy kierujesz dobrze stargetowaną reklamę, powinni ją odbierać twoi potencjalni klienci. Celowo napisałem dobrze stargetowaną, ponieważ zbyt wiele firm traci pieniądze na reklamy, w praktyce tylko przepalając budżet i nie generując odpowiednich zwrotów z inwestycji.
Obserwatorzy naszych mediów społecznościowych
Tutaj mamy całe morze potencjalnych klientów. Weźmy pod uwagę, że CI, którzy interesują się nami w mediach społecznościowych, to potencjalni klienci (z wyłączeniem znajomych). W końcu te osoby z jakiegoś powodu postanowiły podarować nam „lajka”. Tutaj również przydaje się jasna komunikacja, co można od nas kupić.
Podsumowując
W teorii nasi potencjalni klienci są wszędzie, trzeba się tylko o nich postarać. Oczywiście pamiętajmy o dostosowaniu sposobu pozyskania, do naszej grupy docelowej, stąd zachęcam raz jeszcze do lektury, którą zamieściłem w akapicie o jednorazowych klientach, ponieważ ona pomoże to wszystko ułożyć skutecznie.
Gdzie jeszcze kryją się nasi potencjalni klienci? Dajcie znać w komentarzu 🙂
Do zobaczenia za tydzień.
P.