Produkt „macany” należy do „macanta” :)

 

Cześć,

Dawno, dawno temu usłyszałem tekst krążący w branży odzieżowej ” produkt macany należny do macanta ” Innymi słowy jeśli Twój klient zaczyna dotykać produkt – ten już należy do niego . Czy aby na pewno ?

Zanim zaczniemy przytoczę cytat z filmu Star Trek :
Kapitan Juan -Luc Picard : Marzyłem o tym od dziecka. Widziałem ten statek w muzeum setki razy, ale nigdy nie mogłem go dotknąć.
Komandor data : Czy teraz postrzega go Pan inaczej ?
Kapitan JLP : Tak, to czego dotkniemy, jest dla nas bardziej rzeczywiste .

Jak wygląda to w praktyce ?

Badaczki Joann Peck i Suzanne B. Shu w swoich badaniach przeprowadzonych i opublikowanych na łamach „Journal of Consumer Reserch” udowodniły, że faktycznie z produktem którego dotykamy czujemy swoistą więź emocjonalną. W swoim eksperymencie badaczki podzieliły badanych na dwie grupy :
A) Grupę która mogła wziąć do ręki i poodtykać produkt – kubek do kawy i „chodzącą sprężynkę”
B) Grupę która mogła tylko oglądać w/w produkty, ale nie mogli ich dotykać.

Prawie 1/3 badanych więcej wyraziła swoją więź emocjonalną z tymi przedmiotami . Co ciekawe nawet sprzedający którzy wcześniej mogli dotknąć produktów wyceniali je znacznie drożej .

Jaki z tego wniosek ? Jeśli sprzedajesz produkty warto pozwolić potencjalnemu klientowi aby wziął do ręki ów produkt i go przetestował.

Jeśli sprzedajesz towary warto najpierw je zaprezentować i pozwolić poużywać klientom . Jeśli sprzedajesz perfumy pozwól je powąchać, jeśli odkurzacze daj klientowi podczas prezentacji samemu odkurzyć kawałek domu ( Tu przypomina mi się technika którą stosuje pewien handlowiec sprzedający odkurzacze . Podczas prezentacji pyta kobietę czy ma poodkurzane gdy kobieta odpowiada tak używa swojego odkurzacza pokazując jej ile wciągnął brudu i mówi ” chyba jednak nie koniecznie :)), natomiast jeśli sprzedajesz ubrania wywieś je tak aby klient sam mógł ich dotknąć, ubrać  – jak czyni to cała odzieżówka ????

Duże marki już od dawna zaprzestały myśleć o „higienie ” i pozwalają swoim klientom, aby poczuli emocjonalną więź z Twoim towarem ????

Samych sukcesów !
P.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zobacz więcej wpisów

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany od początku swojej kariery zawodowej. Szkoli, motywuje, tworzy skuteczne działy sprzedaży telefonicznej

Wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, aktywny, dla którego nie ma rzeczy, których sprzedać się nie da. Od początku swojej kariery przeszkolił już ponad 120 zespołów sprzedaży.

Jego hasło to „robię z telemarketerów, ultra-skutecznych sprzedawców”.