Witajcie serdecznie,
są takie książki, które jak to często mówimy, powinien przeczytać każdy. Dziś mam niesamowitą przyjemność recenzować kapitalną książkę, mimo że z pozoru jest ona skierowana do administracji publicznej, to w mojej opinii, powinien przeczytać ją każdy człowiek, który w swojej pracy ma styczność z klientami. Dziś recenzuję książkę Radosława Hancewicza- „Profesjonalna obsługa klienta i radzenie sobie z trudnym klientem w urzędzie”. Do dzieła.
Plusy:
– Już sam wstęp książki pokazuje, w jaki sposób powinien być traktowany człowiek przychodzący do urzędu w celu załatwienia swoich spraw. Zamiana słowa petent, na klient jest bardzo słuszną zamianą, ponieważ bardzo zmienia to naszą percepcję.
– W książce znajdziesz całą masę „patologii”, z jakimi możesz spotkać się, chcąc załatwić swoje sprawy w urzędzie.
– Ogromne wrażenie na mnie zrobił rozdział poświęcony rodzajom klientów oraz sposobami, w jaki sposób sobie z nimi radzić.
– Obalanie mitu trudnego klienta- to bardzo ważny element takich książek.
– Rozdział poświęcony temu, w jaki sposób zorganizować dział obsługi klienta w urzędzie, idealnie obrazuje to, w jaki sposób powinniśmy urządzać nasze działy obsługi klienta- nie tylko w urzędzie.
– Bardzo podoba mi się, że ta książka opisuję całą masę historii z życia wziętych.
Minusy:
– Wyraźnie brakuje mi jakiegoś mocnego podsumowania na końcu tej książki, w zasadzie kończy się ona bez żadnego słowa.
– Dla mnie mogłaby być trochę dłuższa- ma tylko 122 strony.
– Kilka zagadnień mogłoby być bardziej rozwinięte.
Reasumując:
Dla mnie ta książka jest genialna. Idealnie obrazuje, w jaki sposób zorganizować sprawną obsługę klienta. Nie odstrasza fakt, że pozornie jest dedykowana do urzędów, wiedza z tej książki może przydać się każdej osobie obsługującej klientów w swojej pracy.
Do zobaczenia za tydzień.
P.