Sprzedaż przez telefon – 5 korzyści, jakie daje Twojej firmie (+ BONUS)

Sprzedaż przez telefon- 5 korzyści, jakie przyniesie Twojej Firmie

2020 rok wciąż nas zaskakuje – niestety często negatywnie. Sytuacja wielu firm stała się trudna, a spora część przedsiębiorców, z wiadomych względów, musi poszukiwać nowych sposobów, by utrzymać się na powierzchni. Jako zwolennik łączenia nowoczesnych rozwiązań z tymi klasycznymi, które wciąż doskonale się sprawdzają, polecam wdrożenie poczciwej sprzedaży telefonicznej. Jeśli Twój zespół sprzedaje już przez telefon polecam zintensyfikowanie sprzedaży zdalnej. Tym bardziej, że– jak pokazuje praktyka– wciąż jest ona skuteczna. Nadal sprzedaż telefoniczna daje korzyści wielu firmom (więcej o tym w kolejnym wpisie). Sprawdźmy te najważniejsze!

Korzyść 1 – sprzedaż przez telefon pozwoli zwiększyć przychody

Zaczniemy od kwestii najważniejszej dla każdego przedsiębiorcy, a więc przychodów. Choć postrzeganie sprzedaży telefonicznej jest różne, często negatywne.  Jedno nie ulega wątpliwości – to metoda, która wciąż działa i dzięki której niezmienne od lat można skutecznie sprzedawać produkty czy usługi. I to nawet w dobie Internetu! Wynika to z wygody, jaką dają zakupy bez wychodzenia z domu, korzystnych rozwiązań, które otrzymują kupujący (np. specjalne oferty dla stałych klientów) czy… przyzwyczajenia. Na przestrzeni lat nauczyliśmy się, że kupowanie przez telefon jest bezpieczne i zwykle jest w stanie spełnić nasze oczekiwania (oczywiście pomijam tu kwestie złych praktyk).

A to może przełożyć się na wzrost przychodów ze sprzedaży w Twojej firmie. Budując profesjonalny zespół handlowców albo korzystając z wysokiej jakości usług outsourcingowych, możesz regularnie pozyskiwać nowych klientów.  Co za tym idzie z dnia na dzień sprzedawać coraz więcej. A to znacząco przybliży Cię do sukcesu biznesowego, a w chwili obecnej być może do przetrwania.

Korzyść 2 – sprzedaż telefoniczna sprawdza się w wielu przedsiębiorstwach

Pamiętam swoje początki w sprzedaży. Był rok 2009 i sprzedaż telefoniczna wykorzystywana była wtedy głównie do sprzedaży prostych produktów i usług (abonamenty komórkowe, karty kredytowe, ubezpieczenia). Choć sprzedaż telefoniczna nadal kojarzy się większości z nas z telefonią komórkową, może być wykorzystywana przez wiele innych firm. Znaczna część firm produkujących rozmaite towary czy świadczące zróżnicowane usługi wprowadza sprzedaż zdalną. Daje więc szanse przedsiębiorcom reprezentującym różne branże i może być skuteczna zarówno w mniejszych, jak i większych przedsiębiorstwach. Nie wyklucza też firm z małych miejscowości i tych, które dopiero rozpoczynają walkę o rynkowe wpływy.

To właśnie uniwersalność zastosowania sprawia, że sprzedaż przez telefon wciąż, pomimo upływu lat, stanowią doskonały sposób na sprzedaż produktów czy usług. Prężnie działające call center mają ciągły napływ nowych klientów (mimo że wróżono im śmierć) .

Korzyść 3 – sprzedaż telefoniczna umożliwia zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy

W tym przypadku telesprzedaż jest podobna do obsługi klienta – przeprowadzona w sposób profesjonalny, przez wykwalifikowanego konsultanta, pozwoli Ci budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Pokaże, że jesteś w stanie zadbać o potrzeby klienta, przedstawić mu korzystne warunki współpracy a także – w przypadku Twoich aktualnych klientów, dla których przygotowałeś nową ofertę –  udowodni, że pamiętasz o nich i masz im do zaproponowania coś specjalnego.

To pozwoli zbudować pozytywny wizerunek firmy na rynku, co jest niezwykle istotne w kontekście rywalizacji z konkurencją i rozwoju biznesu.

Korzyść 4 – dzięki telesprzedaży dowiesz się więcej o swoich klientach

Call center to nie tylko sprzedaż! Sprzedaż telefoniczna daje możliwość porozmawiania z klientem, poznania jego potrzeb i oczekiwań oraz tego, co sądzi o naszej propozycji. Jest to korzyść, o której wielu przedsiębiorców zapomina i której nie jest w stanie odpowiednio wykorzystać. Tymczasem stanowi niezwykle cenne źródło informacji o naszej firmie i propozycji. Chcesz stale pozyskiwać nowych klientów? Pytaj obecnych klientów, co jeszcze możecie usprawnić w ofercie.

Pamiętaj – nawet (a może przede wszystkim?), słowa krytyki i negatywne reakcje można przekuć w coś pozytywnego. Dzięki krytyce dowiesz się co robisz źle i będziesz w stanie naprawić swoje błędy!

Korzyść 5 – nie musisz samodzielnie budować zespołu handlowców

Wielu właścicieli firm rezygnuje ze sprzedaży przez telefon, obawiając się ogromnych kosztów, jakie generuje zakup sprzętu, zorganizowanie rekrutacji, zatrudnienie pracowników oraz ich przeszkolenie. Tymczasem sprzedaż telefoniczną, można wdrożyć nawet bez posiadania dużych zasobów. Na rynku funkcjonują firmy outsourcingowe, które wspomogą Cię w Twoich działaniach. To alternatywa, która pozwoli Ci zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy.

WAŻNE- po raz kolejny pisząc o outsorcingu polecam Ci, dokładnie sprawdzić firmę, której chcesz to zlecić. Nie chcesz chyba żeby wizerunek twojej firmy, a co najważniejsze baza klientów, została zaatakowana przez amatorów sprzedaży telefonicznej- no dobra powiedzmy wprost nachalnych telemarketerów 🙂

BONUS- Sprzedaż telefoniczna, to znaczna redukcja kosztów.

Nie ma co się oszukiwać sprawnie działający dział sprzedaży telefonicznej, może przynieść twojej firmie spore oszczędności. Pomyśl przez chwilę: flota samochodowa, benzyna, gadżety dla klientów, bramki, autostrady itd. To wszystko sprawia, że wdrożenie sprzedaży telefonicznej, znacząco wpłynie na oszczędności w twojej firmie. Jak duże? O tym postaram się napisać w osobnym poście 🙂

Pamiętaj! Korzyści przyjdą tylko dzięki wysokiej jakości sprzedaży przez telefon!

Wymienione wyżej korzyści osiągniesz tylko wtedy, gdy sprzedaż przez telefon będzie profesjonalna i dobrze przemyślana. Jeżeli więc budujesz własny zespół handlowców, zadbaj o ich przeszkolenie i stwórz im odpowiednie warunki do pracy, nie zapominając o bazach danych, sprzęcie czy wygodnych stanowiskach. Jeżeli zaś korzystasz z usług zewnętrznych firm callcenter, poszukaj sprawdzonych i cenionych specjalistów. W przeciwnym razie możesz osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego – nie tylko nie będziesz sprzedawać więcej, ale być może popsujesz wizerunek swojego przedsiębiorstwa.

Dlaczego nie wychodzi? Często problemem nie są zatrudnieni handlowcy, ale sami przedsiębiorcy. Według statystyk średnia rotacja wśród pracowników call center wynos 24%, co stanowi przeszkodę na drodze do efektywnej sprzedaży. Właścicielom firm zbyt często brakuje cierpliwości i chcą osiągnąć jak najlepsze wyniki w możliwie najkrótszym czasie. A co najważniejsze, przy minimalnych nakładach finansowych. Niestety, skuteczna sprzedaż telefoniczna wymaga inwestycji w pracowników oraz budowania krok po kroku. Pamiętaj o tym, a znacząco zwiększysz swoje szanse na sukces!

Chcesz poznać zasady skutecznej sprzedaży telefonicznej? Służę 🙂 Jak dzwonić na zimno – skuteczny cold calling

Do zobaczenia za tydzień.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zobacz więcej wpisów

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu ;)

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.