Dziś post do napisania którego, zabierałem się już jakiś czas. Szkolenie sprzedażowe cena jest to fraza, którą wpisują nasi potencjalni klienci w Google, a dziś chcę się podzielić trochę tym, z czego ona wynika. Być może ten wpis, pomoże klientom zrozumieć, że szkolenie jest tylko częścią wykonawczą, a w skład stawki za szkolenie, wchodzi jeszcze kilka innych czynników, jakich? To wyjaśniam w tym wpisie.
Nie będę ukrywał, że właśnie taki tytuł „szkolenie sprzedażowe cena”, podpowiedziało mi Google. Choć wiem, że samo to sformułowanie, może i poprawne, ale brzmi kiepsko. Zależy mi jednak, aby ten wpis trafił jednakowo do naszych klientów, objaśniając, skąd biorą się stawki za szkolenie, ale również do samych trenerów, jako pomoc w argumentacji, na częste stwierdzenie klienta „ale skąd taka stawka?”
Szkolenie sprzedażowe cena- spora rozbieżność cenowa na rynku.
Szukając szkolenia sprzedażowego, jak w każdej branży możemy spotkać sporą rozbieżność w cenach. W skład ceny szkolenia sprzedażowego może wchodzić wiele czynników i w tym tekście, staram się nieco objaśnić, skąd one wynikają. Niemniej jednak, zanim zdecydujesz się na zakup, lub rezygnację ze szkolenia, warto zapoznać się z komponentami, które wchodzą w skład stawki.
Szkolenie sprzedażowe cena pamiętajmy, że szkolenie, trzeba najpierw przygotować
Dla wielu klientów, ale również trenerów często szkolenie, to sama faza wykonawcza. Dawno temu mój znajomy pomógł mi w tym, jak prawidłowo to liczyć. Żeby zorganizować szkolenie „szyte na miarę” i pod firmę klienta, potrzebujemy wykonać trochę pracy przed- w końcu nam wszystkim zależy na efekcie. W skład przygotowania szkolenia sprzedażowego wliczam:
- Rozmowa wstępna
Rozumiem to, jako rozmowę z osobą, która zgłasza się do nas z zapytaniem. - Spięcie zamówienia
Faktura, zamówienie itd.- no czasem schodzi na to trochę czasu. - Badanie potrzeb uczestników
W moim standardzie pracy, zawsze znajduje się kilka rozmów z uczestnikami, aby dokładnie poznać ich potrzeby, jeszcze przed przygotowaniem szkolenia. - Przygotowanie ćwiczeń
Sporo ćwiczeń mamy gotowych, ale widzę, że chyba jeszcze nigdy, nie poprowadziłem dwóch identycznych szkoleń, wraz z ćwiczeniami. Czasem musimy zwyczajnie przemodelować już istniejące ćwiczenia, pod case’y naszego klienta. - Wydruk materiałów
Materiały, dyplomy, ankiety itd. Niestety nie drukują się same. Skoro ćwiczenia są spersonalizowane, to samo dotyczy ćwiczeń. - Zakup wszystkich innych pierdółek wpływających na cenę szkolenia sprzedażowego.
Mam taką magiczną skrzyneczkę w której, trzymam wszystkie rzeczy potrzebne do realizacji szkoleń: zapasowe długopisy, kartki, nożyczki, kleje, plastelinę do ścian itd. Niestety, ale te komponenty mają to do siebie, że szybko się zużywają, albo zmieniają właściciela J Do takiej skrzyneczki zainspirował mnie mój przyjaciel Mateusz Majchrzak- a co podlinkuję chłopa- świetny terapeuta snu: https://www.linkedin.com/in/nadobrysen/
Więcej o tym, jak przygotowuję, szkolenia „szyte na miarę” pisałem kiedyś tu: https://patrykjasinski.pl/projektowanie-szkolen/
Realizacja szkolenia, to nie samo szkolenie, stąd jego wpływ na cenę szkolenia sprzedażowego.
Po raz kolejny, jeśli liczysz szkolenie, jako 8 godzin spędzonych na Sali szkoleniowej, nie wliczasz prawdopodobnie wszystkiego. Ja samą realizację dzielę na:
- Nocleg dzień przed
Nikt z nas nie chce nawalić, dlatego ważne jest dla mnie to, żeby uniknąć sytuacji w której, nawali auto, wydarzy się coś niespodziewanego, stąd zawsze staram się spać w danym mieście dzień wcześniej. - Godzina wcześniej na sali szkoleniowej
Niedziałający projektor, porozkładanie materiałów (często też poszukanie ich w siedzibie klienta), przygotowanie Sali itd. To wszystko sprawia, że na Sali zawsze jestem godzinę po. - Godzina po szkoleniu
Ejjjj Patryk, a jak byś zrobił to i to? No tak jest po szkoleniu- to świadczy, że zainteresowałem słuchaczy. Dlatego zawsze wychodzimy z Sali praktycznie godzinę później. - Jazda w jedną i drugą stronę
Nie często zdarza się, że szkolenie jest realizowane w tym samym mieście. Czasem dojazd to 1, a czasem 4 godziny w jedną stronę. Co wydłuża samą realizację od 2 do 8 godzin.
Szkolenie sprzedażowe cena- kwalifikacje i doświadczenie trenera
- Lata doświadczenia szkoleniowca w konkretnej branży.
- Doświadczenie szkoleniowca w konkretnym rynku (np. chcę szkoleniowca znającego charakterystykę klienta Azjatyckiego)
- No i nasz rozwój, oraz związane z nim koszty.
Nie lubię specjalnie naciągać tekstów na ilość znaków, a myślę, że ten podpunkt jest dość oczywisty. Wpisując frazę „szkolenie sprzedażowe cena”, warto brać pod uwagę jakie mamy konkretne oczekiwania, co do trenera. Cena szkolenia sprzedażowego, często zależna będzie właśnie od naszych oczekiwań.
Straty prywatne
- Częste rozłąki z bliskimi.
- Kilometry liczone w setkach tysięcy.
- Częste przemęczenie wynikające z ilości pracy.
- Jak to mawiała mamuśka „z domu sobie hotel robisz”. Tu najlepszym przykładem jest końcówka mojego zeszłego roku. 27-28 listopada, przeprowadziłem nas na nowe mieszkanie, a do 23 grudnia spałem w nim… 3 noce. Więcej chyba tłumaczyć nie muszę 😉
Choć wiem, że ten podpunkt, jest w stanie podważyć każda osoba- ponieważ po części sami wybieramy ten fach. Nie da się z nimi nie zgodzić, jednakowo sprawa ze stałymi klientami wygląda, jak praca dobrej fryzjerki „no weź proszę mnie wciśnij, chociaż na jeden dzień”.
I wiem, że sporo osób może teraz powiedzieć, no w tym roku, to mieliście mniej wyjazdów. No pewnie są tacy, którzy mieli zdecydowanie mniejszą ilość szkoleń w trybie stacjonarnym, ja mogę się tylko odwołać do swojego przykładu- w tym roku zrealizowałem ponad 100 dni offline, a paradoksalnie najgorszym miesiącem pod tym względem był marzec.
Szkolenie sprzedażowe cena- wpływ na nią ma też nasz marketing
No tu można powiedzieć, ale to wasza sprawa, ile wydajecie na marketing- jasne. Niemniej jednak jakoś musimy naszych klientów do siebie przyciągać, a moje doświadczenie mówi, że najlepszy sposób, to dzielenie się wiedzą, na którym spędzamy wiele czasu. Do takich form należy zaliczyć:
- Marketing
- Darmowa wiedza w social mediach
- Artykuły
- Konferencje
- Podcasty
- Wideo
Każdy ma swój cennik. Jeśli drogi kliencie rozważasz skorzystanie z usługi szkoleniowej (nie koniecznie sprzedażowej) warto, abyś dokładnie zdefiniował, czego konkretnie oczekujesz od tego szkolenia i jakie czynniki są dla Ciebie istotne. Dobrze, jeśli mniej, więcej zdefiniujesz budżet, jaki możesz przeznaczyć na tę realizację.
Z kolei mam głęboką nadzieję, że ten tekst, pomoże argumentować każdemu trenerowi, konsultantowi, audytorowi, czy osobie, której praca polega na pomocy klientom w rozwoju ich biznesu, jak argumentować swoją cenę, a co za tym idzie skutecznie ją bronić.
W kolejnym wpisie, napiszę, jak wyceniać szkolenia sprzedażowe 🙂
Bywajcie zdrowi.
P.