fbpx
Przejdź do treści

Richard Gesteland – Różnice kulturowe, a zachowania w biznesie

Richard Gesteland - Różnice kulturowe, a zachowania w biznesie

Witajcie,

dzisiejszą recenzję znowu publikuje gość. Dziś swoją recenzję zamieścił Piotr Junik (więcej o autorze na dole)

Richard Gesteland – „Różnice kulturowe, a zachowania w biznesie” to tzw. „must read” dla każdego specjalisty ds. eksportu czy sprzedaży zagranicznej. Autor, dzięki swojemu blisko 30-letniemu doświadczeniu w biznesie międzynarodowym w przejrzysty i zgrabny sposób opisuje różnice kulturowe, którymi charakteryzują się reprezentanci poszczególnych kultur na świecie.

 

Dzięki książce dowiecie się, co znaczy tajskie określenie kreng jai, co specjaliści mają na myśli mówiąc o guanxi w kontekście rozwijania biznesu w Chinach czy też w jaki sposób tytułować swoich saudyjskich partnerów. Oprócz dużej ilości praktycznych wskazówek, publikacja oferuje:

  • szerokie spectrum omawianych kwestii (od sposobu jedzenia i prezentów, poprzez sposób negocjacji, aż po kwestię budowania relacji),
  • przejrzyste pogrupowanie krajów wedle wspólnych elementów ułatwiające zrozumienie materiału,
  • konkretny i rzeczowy wstęp teoretyczny,
  • dużą ilość wieloaspektowo opisanych państw (blisko 40).

 

Wszystkie wyżej opisane kwestie przedstawione są w dosyć luźnej wersji, lekkim językiem, a autor momentami zaprasza czytelnika do dialogu, często zadając pytania i pozostawiając je bez odpowiedzi.

Minusów książki wielu nie dostrzegam. Jednym z nich może być ewentualnie fakt, że część opisów może być mało aktualna w kontekście transformacji technologicznej, z jaką mamy obecnie do czynienia. Dotyczy to zwłaszcza starszych wersji książki.

Z czystym sumieniem polecam jednak pozycję Gestelanda, gdyż nie znam drugiej pozycji książkowej, która wszystkie informacje podaje w sposób tak syntetyczny i zrozumiały. Stanowi ona doskonały wstęp do dalszego rozwoju w tym zakresie i może otworzyć drogę do niejednej sfinalizowanej sprzedaży. 😉

Jeżeli chodzi o mnie, działam w sprzedaży dostarczając klientom niezapomniane meble, stoiska targowe, a także realizując projekty w zakresie wykończenia wnętrz komercyjnych. (Także jeśli szukacie czegoś więcej niż kawałek sklejki- znacie najlepszy adres (Patryk))

Do zobaczenia za tydzień 🙂

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.