Witajcie serdecznie,
dziś pod lupę bierzemy, kolejną pozycję z zakresu sprzedaży. Wyznam wam szczerze, że nie widziałem jej nigdy na pułkach (być może dlatego, że wydawnictwo BL info, już nie istnieje). Książka jest skierowana typowo na sprzedaż usług i w szczególności jest dedykowana wszystkim właścicielom, managerom i konsultantom firm usługowych. Książka Ulf’a Rader’a- „Sprzedaż usług” to pozycja, którą mam przyjemność dziś dla was recenzować, więc standardowo do dzieła.
Plusy:
– Bez wątpienia jest to wyjątkowa pozycja. W całości skupia się na sprzedaży usług i nie ma w niej ani wzmianki o produktach. Takie sfokusowanie książki, sprawia, że to pozycja obowiązkowa, dla wszystkich sprzedawców usług.
– Autor w książce zamieszcza cztery, nietypowe profile sprzedawców. Każdy z profili, jest opisany językiem plusów, oraz minusów, dzięki czemu, jeśli określisz swój profil, wiesz, na co zwrócić uwagę.
– Profil sprzedawców, zostaje również przeniesiony na klientów, co pomaga dostosować się do nich.
– W tej książce znajdziesz dziesięć czynników, które wpływają na efektywną sprzedaż. Każdy z dziesięciu punktów jest dokładnie opisany przez autora.
– Mało jest książek, które tak mocno skupiają się na pracy z kluczowymi klientami. W tej książce autor sporo miejsca poświęca właśnie temu. Dla mnie jest to bardzo istotny czynnik pracy konsultanta.
– Jak wyceniać usługi? Na stawki czy godziny? Jak argumentować to klientowi? Na te pytania odpowiada autor.
– Książka jest napisana bardzo przystępnym językiem, przez co czyta się ją bardzo przyjemnie.
Minusy:
– W książce, jest kilka testów określających twoje umiejętności sprzedaży usług. Błędem natomiast jest to, że jeszcze przed testami, jest informacja jaka ilość punktów, ma dać nam do myślenia. To sprawia, że nasza percepcja jest poniekąd nastawiona na odpowiedzi.
– Na końcu książki zamieszczone są ćwiczenia, dla mnie nie do końca trafne, długie i ciągnące się jak flaki z olejem.
– Autor książki, zamieszcza zbyt dużo pytań, które każdy handlowiec powinien sobie non stop zadawać, dla mnie za dużo.
– 2/3 książki super, ale ćwiczenia trochę obniżyły jej wartość.
Reasumując:
Książka bardzo dobra, w szczególności do setnej strony. Polecam tę książkę, każdej osobie zaangażowanej w sprzedaż usług. W zasadzie można przeczytać ją do setnej strony i wyciągnąć z niej kluczowe wnioski, takie jak, praca nad kluczowymi klientami, co jest niewątpliwym plusem. Mało pozycji na rynku skupia się właśnie na temacie, pracy z kluczowymi klientami, a to właśnie daje nam ta pozycja. Sprzedajesz usługi? Wzbogać swój warsztat, właśnie o tą pozycję.
Do zobaczenia za tydzień.
P.