Unikatowa Prezentacja – Elevator Speech

 

Masz tylko krótką chwilę aby zachęcić kogoś do współpracy. Godzinami przygotowujesz się czekając na swój moment, przygotowujesz prezentację od A do Z a kiedy dochodzi do prezentacji – klapa…

Jak zostać zapamiętanym i być interesującym ?

Słyszałeś, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz ? No właśnie…

Dziś o technice która może pomóc Ci zarówno w prezentacji podczas wystąpienia publicznego, rozmowy o pracę czy poszukiwaniu inwestora.

Elevator Speech – to krótka zwykle około 30 sekundowa prezentacja siebie i swoich usług, towaru, umiejętności czy pomysłu. Terminologia ta pochodzi ze stanów zjednoczonych, gdzie w ubiegłym stuleciu sprzedawca poszukiwał inwestora, udawał się na giełdę Wall Street i rozmawiał z inwestorami w windzie.

Miał tylko krótką chwilę, by zaprezentować siebie, swoją historię i wizję. Jeśli zrobił to dobrze stwarzał sobie szanse, na pozyskanie inwestora dla swojego pomysłu. Jeśli uda Ci się stworzyć „bombę perswazyjną” słuchacz czyli potencjalny klient będzie chciał kontynuować rozmowę z Tobą.

Technika elevator speech :

  1. Przedstaw siebie – Krótko, zwięźle , interesująco
  2. Opowiedz co robisz , lub co robi Twój produkt
  3. Określ jakie problemy rozwiązuje Twój produkt – motywacja od
  4. Korzyści dla klienta – co uzyska dzięki Twojemu rozwiązaniu lub dzięki współpracy z Tobą.
  5. Bądź unikatowy – Pamiętaj klient na do czynienia z setkami sprzedawców. Postaraj się wyróżnić na ich tle. Spraw by klient Cię zapamiętał.
  6. Call to action – czyli zachęć do dalszego działania .

Technika znana od dawna, choć mówi o niej niewielu.

Zachęcam Cię do przygotowania swojego unikatowego wystąpienia/ prezentacji w oparciu o Elevator Speech.

Samych sukcesów!

P.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zobacz więcej wpisów

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany od początku swojej kariery zawodowej. Szkoli, motywuje, tworzy skuteczne działy sprzedaży telefonicznej

Wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, aktywny, dla którego nie ma rzeczy, których sprzedać się nie da. Od początku swojej kariery przeszkolił już ponad 120 zespołów sprzedaży.

Jego hasło to „robię z telemarketerów, ultra-skutecznych sprzedawców”.