fbpx
Przejdź do treści

Wartość dodana w sprzedaży

Wartość dodana w sprzedaży

Jak sprzedawać drożej od naszej konkurencji? Jednym z dobrych rozwiązań jest wartość dodana w sprzedaży. W jaki sposób dawać naszym klientom wartość, aby nie musieć zabijać swojej sprzedaży ceną? Zapraszam do artykułu.

Wartość dodana w sprzedaży, to zaoferowanie czegoś, czego klient nie do końca się spodziewa. Kiedy zadbamy o ten element, okazuje się, że nie musimy rywalizować z konkurencją ceną, a w wielu wypadkach zyskujemy lojalnych i polecających nas klientów. W jaki sposób można ją oferować naszym klientom?

Dla wszystkich, którzy chcą zbudować skuteczną i powtarzalną sprzedaż, polecam tę pozycję.

Wartość dodana w sprzedaży 9 przykładów

Jak wspominałem, czasem nie potrzeba wiele, żeby zrobić dobre wrażenie i zostać zapamiętanym przez naszych klientów. Poniżej 9 praktycznych wskazówek, jak można to zrobić.

Drobne gifty

Często niewielkie podarunki robią robotę 🙂 Do teraz pamiętam pierwszą przesyłkę z księgarni internetowej Księgi Barnieja. W paczce poza personalizowaną karteczką (którą robił automat, ale robiła robotę), było kilka krówek, 2 ołówki i 2 zakładki do książki. Pomyśl, ile taki podarunek kosztował? 3zł w produkcji masowej? Może 5, ale zadowolenie i polecanie poszło w świat 🙂 Ważne jest, aby podarunki nie były banalne- np. jeden z moich klientów zrobił personalizowane maskotki breloczki z ich logo 🙂 Mała rzecz, a cieszy 🙂

Personalizowane podziękowania- karteczki

Personalizowane karteczki nigdy nie wyjdą z mody. Zawsze uśmiecham się, gdy dostaję paczkę, a w środku karteczka z imieniem osoby, która pakowała moje zamówienie. Często te karteczki są drukowane wcześniej, a imię wpisywane ręcznie- kolejna rzecz, a robi robotę 🙂

Dzielenie się wartościową wiedzą- wiedza ekspercka

W czasach, gdy wystarczy, że umiesz scrollować i możesz wiedzieć wszystko, wiedza prawdziwie ekspercka, jest na wagę złota. Dzielenie się wartościową wiedzą, to prawdziwa wartość dodana w sprzedaży- nie ignoruj tego i dziel się nią, ile tylko możesz.

Wspieranie klientów w ich działaniach

Uwielbiam wspierać moich klientów w ich działaniach. Takim wsparciem może być:

  • Komentarz pod ich postem- np. gdy widzisz, że szukają pracownika
  • Publikacja ich ciekawych treści;
  • Pomoc w przygotowaniu materiałów marketingowych
  •  Czasem zwykłe serduszko pod postem może wywołać ich uśmiech

Polecenia do innych klientów

W książce „wilki sprzedaży- 121 metod prawdziwych wilków sprzedaży” opisywałem dokładnie, jak bardzo lubię łączyć ze sobą klientów. Kiedy tylko widzę przestrzeń to polecam klientów między sobą- wykorzystaj to 🙂 Książkę kupisz tutaj.

Rozszerzona obsługa klienta

Jednym z dobrych sposobów na wartość dodaną w sprzedaży jest rozszerzona obsługa klienta, czyli: wydłużenie lub zmiana godzin do dyspozycji, obsługa multi kanałowa i wprowadzenie różnych form. Często może przydatny być też chatbot pod warunkiem, że poinformujemy naszych klientów, że rozmawiają z botem 🙂

Tworzenie materiałów edukacyjnych

Materiały edukacyjne to również wartość dodana w sprzedaży. Materiały mogą być w formie audio, wideo, czy pisanym. Często takie materiały mogą ułatwiać naszym klientom pracę.

Pamiętanie o świętach klientów

Mamy XXI wiek, a nadal mało osób wykorzystuje zarządzanie danymi klientów. Dobrą praktyką jest ustawianie sobie w kalendarzu google przypomnienia o świecie klienta i wysłanie mu, chociażby smsa (najlepiej telefonu). To dobra, jednak stosunkowo rzadko wykorzystywana praktyka.

Ale nade wszystko- wzorowa obsługa klienta zawsze w modzie 🙂

Nie ma nic wspanialszego i budującego lojalność klientów, niż wzorowa obsługa klienta. Żyjemy w czasach, gdy często poziom obsługi klienta woła o pomstę do nieba, dlatego ci, którzy dbają o nią, zawsze wygrają. Uwierz mi na słowo, profesjonalna obsługa klienta, to prawdziwa wartość dodana w sprzedaży. Tutaj pisałem o tym, jak powinna wyglądać profesjonalna obsługa klienta.

Gdzie Ty doświadczyłeś wartości dodanej?

Jak widzisz często nie potrzeba wiele, żeby wywołać uśmiech na twarzach naszych klientów. Często drobny gest- uczynek może spowodować, że klienci będą powracać i polecać nas dalej.

No to teraz zastanówmy się, gdzie ostatnio doświadczyłeś, czym jest wartość dodana w sprzedaży? Które miejsce Cię pozytywnie zaskoczyło?  Szerzmy dobre praktyki 🙂

Do zobaczenia za tydzień.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.