Jak sprzedawać drożej od naszej konkurencji? Jednym z dobrych rozwiązań jest wartość dodana w sprzedaży. W jaki sposób dawać naszym klientom wartość, aby nie musieć zabijać swojej sprzedaży ceną? Zapraszam do artykułu.
Wartość dodana w sprzedaży, to zaoferowanie czegoś, czego klient nie do końca się spodziewa. Kiedy zadbamy o ten element, okazuje się, że nie musimy rywalizować z konkurencją ceną, a w wielu wypadkach zyskujemy lojalnych i polecających nas klientów. W jaki sposób można ją oferować naszym klientom?
Dla wszystkich, którzy chcą zbudować skuteczną i powtarzalną sprzedaż, polecam tę pozycję.
Wartość dodana w sprzedaży 9 przykładów
Jak wspominałem, czasem nie potrzeba wiele, żeby zrobić dobre wrażenie i zostać zapamiętanym przez naszych klientów. Poniżej 9 praktycznych wskazówek, jak można to zrobić.
Drobne gifty
Często niewielkie podarunki robią robotę 🙂 Do teraz pamiętam pierwszą przesyłkę z księgarni internetowej Księgi Barnieja. W paczce poza personalizowaną karteczką (którą robił automat, ale robiła robotę), było kilka krówek, 2 ołówki i 2 zakładki do książki. Pomyśl, ile taki podarunek kosztował? 3zł w produkcji masowej? Może 5, ale zadowolenie i polecanie poszło w świat 🙂 Ważne jest, aby podarunki nie były banalne- np. jeden z moich klientów zrobił personalizowane maskotki breloczki z ich logo 🙂 Mała rzecz, a cieszy 🙂
Personalizowane podziękowania- karteczki
Personalizowane karteczki nigdy nie wyjdą z mody. Zawsze uśmiecham się, gdy dostaję paczkę, a w środku karteczka z imieniem osoby, która pakowała moje zamówienie. Często te karteczki są drukowane wcześniej, a imię wpisywane ręcznie- kolejna rzecz, a robi robotę 🙂
Dzielenie się wartościową wiedzą- wiedza ekspercka
W czasach, gdy wystarczy, że umiesz scrollować i możesz wiedzieć wszystko, wiedza prawdziwie ekspercka, jest na wagę złota. Dzielenie się wartościową wiedzą, to prawdziwa wartość dodana w sprzedaży- nie ignoruj tego i dziel się nią, ile tylko możesz.
Wspieranie klientów w ich działaniach
Uwielbiam wspierać moich klientów w ich działaniach. Takim wsparciem może być:
- Komentarz pod ich postem- np. gdy widzisz, że szukają pracownika
- Publikacja ich ciekawych treści;
- Pomoc w przygotowaniu materiałów marketingowych
- Czasem zwykłe serduszko pod postem może wywołać ich uśmiech
Polecenia do innych klientów
W książce „wilki sprzedaży- 121 metod prawdziwych wilków sprzedaży” opisywałem dokładnie, jak bardzo lubię łączyć ze sobą klientów. Kiedy tylko widzę przestrzeń to polecam klientów między sobą- wykorzystaj to 🙂 Książkę kupisz tutaj.
Rozszerzona obsługa klienta
Jednym z dobrych sposobów na wartość dodaną w sprzedaży jest rozszerzona obsługa klienta, czyli: wydłużenie lub zmiana godzin do dyspozycji, obsługa multi kanałowa i wprowadzenie różnych form. Często może przydatny być też chatbot pod warunkiem, że poinformujemy naszych klientów, że rozmawiają z botem 🙂
Tworzenie materiałów edukacyjnych
Materiały edukacyjne to również wartość dodana w sprzedaży. Materiały mogą być w formie audio, wideo, czy pisanym. Często takie materiały mogą ułatwiać naszym klientom pracę.
Pamiętanie o świętach klientów
Mamy XXI wiek, a nadal mało osób wykorzystuje zarządzanie danymi klientów. Dobrą praktyką jest ustawianie sobie w kalendarzu google przypomnienia o świecie klienta i wysłanie mu, chociażby smsa (najlepiej telefonu). To dobra, jednak stosunkowo rzadko wykorzystywana praktyka.
Ale nade wszystko- wzorowa obsługa klienta zawsze w modzie 🙂
Nie ma nic wspanialszego i budującego lojalność klientów, niż wzorowa obsługa klienta. Żyjemy w czasach, gdy często poziom obsługi klienta woła o pomstę do nieba, dlatego ci, którzy dbają o nią, zawsze wygrają. Uwierz mi na słowo, profesjonalna obsługa klienta, to prawdziwa wartość dodana w sprzedaży. Tutaj pisałem o tym, jak powinna wyglądać profesjonalna obsługa klienta.
Gdzie Ty doświadczyłeś wartości dodanej?
Jak widzisz często nie potrzeba wiele, żeby wywołać uśmiech na twarzach naszych klientów. Często drobny gest- uczynek może spowodować, że klienci będą powracać i polecać nas dalej.
No to teraz zastanówmy się, gdzie ostatnio doświadczyłeś, czym jest wartość dodana w sprzedaży? Które miejsce Cię pozytywnie zaskoczyło? Szerzmy dobre praktyki 🙂
Do zobaczenia za tydzień.
P.