fbpx
Przejdź do treści

Masaaki Imai- Kaizen jako strategia

Masaaki Imai- Kaizen jako strategia

Po dłuższej nieobecności wracam z kolejną recenzją książki biznesowej 🙂 Jakiś czas temu recenzowałem pierwszą książkę, z zakresu metody kaizen, czyli Filozofię Kaizen (link tu). Dziś idziemy za ciosem i kolejna pozycja, to Masaaki Imai- Kaizen jako strategia, zapraszam was do recenzji.

Plusy:
– Na samym początku książki autor zachęca do zmiany myślenia w filozofii kaizen. Zdaniem autora po pierwsze należy inaczej podejść do interesariuszy, a za wdrożenie kaizen odpowiedzialna jest cała firma z zarządem włącznie;
– Ta książka pokaże Ci, jak ewoluowała i skąd się wzięła filozofia kaizen;
– Poznasz z niej masę pojęć związanych z kaizenem i leanem.
– Książka pokazuje również, dlaczego ważne jest podejście do produkcji JIT (just in time)
– Dowiesz się stąd czym jest model FSL (przepływ, synchronizacja, poziomowanie);
– Z tej pozycji dowiesz się, jak wykorzystać popularny kanban do doskonalenia procesów w swojej firmie;
– Bardzo podobają mi się konkretne historie zamieszczone w tej książce. Mało tego historie są poparte konkretnymi przykładami, a czasem nawet zdjęciami;
– Idealnie całość opisana jest w rozdziale 18stym, gdzie autor krok po kroku opisuje zasady kaizen.

Minusy:
– No chyba jeszcze nigdy nie widziałem, tak ciągnącego się, jak flaki z olejem wstępu. Pierwsze 40 stron, to ciągłe powtarzanie, czego nie osiągnął autor i jakie wspaniałe nie były jego książki. Zdecydowanie pojawiło się tego zbyt dużo i miałem nawet ochotę odstawić w pewnym momencie, tę lekturę, ale wytrwałem 🙂
– Nie do końca przekonuje mnie tabelka porównująca firmy zarządzane w modelu lean, a tradycyjnym. Uważa, że są mocno przekoloryzowane.
– Ilość japońskich słów czasem stwarza problem z czytaniem.

Reasumując:
Wyłączając kiepski początek i sporą ilość japońskich wyrazów, które utrudniają czytanie, książka bardzo dobra. Wspominałem o tym, że zafascynowany jestem filozofią kaizen i uważam, że można ją idealnie odnieść do wszystkich procesów w tym sprzedażowych. Książka przyda się nie tylko tym, którzy mają wpływ na produkcję, ale również każdej osobie, która chce sprawniej zarządzać swoją firmą/ zespołem.

Chętnie sięgnę po 2 wcześniejsze pozycje autora, ponieważ ta jest trzecia 🙂

Czytaliście?

Ściskam
P.

 

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.