A czy Ty uchroniłbyś Rysie ? :)

 

Cześć ,
Dziś cieplutka historia bo dzisiejsza 🙂
” Nie ma bokserów odpornych na ciosy – są źle trafieni” !

Siedzę w domu , ogarniam materiały na szkolenie i tu nagle dzwonek do drzwi . Otwieram stoi młoda dziewczyna przedstawia się , podaje rękę mówi, że z WWF uśmiecha się a ja jak to ja – wejdź  w ciekawości czy jest kompetentna czy nie ( z nastawieniem na to drugie ). Od razu przechodzimy na Ty ( z szacunku do niej nie użyję jej imienia – opiszę ją „ dziewczyna”)

Dziewczyna wita się z moim psiakiem , uśmiecha się, siada w kuchni i zaczyna mówić :
Dziewczyna – Słyszałeś już o WWF ?
Ja – No coś tam mi się o uszy się obiło .
D.– Świetnie więc zapewne wiesz ile dobrego robi WWF dla świata w dniu dzisiejszym poszukujemy osób o dobrym sercu które chcą wesprzeć Rysie w Polsce , orientujesz się jak wygląda ich sytuacja ?
Ja – Nieeee.

Tu zaczęła opowiadać o wyginającym gatunku Rysiów , o ostatnich akcjach WWF itd. . Nie będę przytaczał całej rozmowy gdyż była ona stosunkowo długa zmierzam do bardzo ważnego jej elementu mianowicie wywierania wpływu i zamknięcia .

Po długiej opowieści w którą cały czas dziewczyna mnie angażowała użyła następujących słów .

D. – Tak więc za nieco ponad złotówkę miesięcznie możesz pomóc w ocaleniu rysi w Polsce , mało tego pomagasz tak długo jak będziesz chciał w dowolnej chwili możesz zrezygnować .Swoje imię oczywiście znasz prawda ?
Ja- hehe no jasne .
D– No i dowód masz przy sobie co nie ?
Ja– Mam mam 🙂
D.– adres znam bo obskakuję całe osiedle , to adres zameldowania ?
Ja– Tak 🙂
D. – Ok to ja już to wpisze za Ciebie a Ty w tym czasie sprawdź tylko numer konta żeby ustawić stały przelew aby nie sprawiało Ci to problemu ok ?
Ja– Wiesz co daj mi kilka godzin.
D.– Niestety …. Nie każdego możemy wpisać na listę darczyńców , stąd moje pytanie . Mamy tylko 10 wolnych miejsc a w zasadzie to zostały mi już tylko trzy . Nie spodziewaliśmy się , że na Twoim osiedlu ludzie się tak zaangażują dlatego pozwolisz, że zacznę już wypisywać formularz ? …

No i skupmy się na zabiegach zastosowanych przez tą Dziewczynę 🙂

Wywieranie wpływu :

  1. Metoda Lubienia i sympatii : Dziewczyna od wejścia bawiła się z moim psem – a jak wiadomo pies dla każdego człowieka jest wyjątkowy, kochany i najlepszy . Chwaląc mojego psa , zabawiając się z nim mówiąc ,że też ma 2 psy uzyskała moją sympatię .
  2. Zaangażowanie i konsekwencja : Po prezentacji zamyka mówiąc „ za nieco ponad złotówkę miesięcznie …. Rezygnujesz kiedy chcesz”
  3. Metoda niedostępności : „ mamy tylko 10 miejsc a właściwie już tylko 3” próbowała mi pokazać niedostępność .
  4. Społeczny dowód słuszności : „ nie sądziłam, że ludzie na Twoim osiedlu tak się zaangażują „

Sposoby zamknięcia :

  1. 3 x tak : „ pytanie o imię , dowód , numer konta „
  2. Rozbicie ceny na cząsteczki pierwsze : „ za nieco ponad złotówkę na miesiąc …”
  3. Zdanie sugerujące : „ … stały przelew aby nie sprawiało Ci to problemu ok ?”
  4. Sprzedaż jako fakt  „Pozwolisz , że zacznę już wypisywać formularz „

Umowy nie podpisałem … Dlaczego ? Odpowiedź jest banalna Zostałem „źle trafiony” 😀 . Natłok technik wywierania wpływu , które doskonale znam spowodował misz – masz całej rozmowy. Mało tego szczególnie mnie to wyczuliło ponieważ zwyczajnie dziewczyna nie broniła stanowiska a non stop inną metodą wywierała wpływ. Jednak rozmowę zakończyliśmy pozytywnie. Zostawiłem jej swoją wizytówkę , pochwaliłem jej kompetencje i powiedziałem „ Jeśli kiedykolwiek będziesz szukała pracy dzwoń bezpośrednio do mnie” 🙂

Życie nieustannie mnie zaskakuje , tylko raz w życiu spotkałem tak kompetentnego „sprzedawcę ( choć oficjalnie nim nie była ) ale o nim opowiem kiedy indziej . Z tej walki wyszedłem zwycięsko, ale założę się , że połowa mojego osiedla stała się „ Obrońcami Rysiów” patrząc na umiejętności tej dziewczyny 🙂

Dobrego weekendu 🙂
Samych sukcesów !
P.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zobacz więcej wpisów

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany od początku swojej kariery zawodowej. Szkoli, motywuje, tworzy skuteczne działy sprzedaży telefonicznej

Wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, aktywny, dla którego nie ma rzeczy, których sprzedać się nie da. Od początku swojej kariery przeszkolił już ponad 120 zespołów sprzedaży.

Jego hasło to „robię z telemarketerów, ultra-skutecznych sprzedawców”.