Cześć,
recenzje zaczynają na nowo regularnie wpadać 🙂 Dziś autor, który już ma jedną książkę w moich recenzjach, czyli Anthony Iannarino, a w tym wpisie recenzuję jego nową książkę „Sprzedaż doradcza, przestań sprzedawać, zacznij rozwiązywać problemy swoich klientów„. Czy warto po nią sięgać?
Plusy:
– Podoba mi się, hasło: bycia o krok przed klientem i jego objaśnienie przez autora. W praktyce dobrze działająca sprzedaż, w której pozycjonujemy się na eksperta, na tym właśnie się opiera.
– Podoba mi się również, w jaki sposób zostały opisane powody odwlekania decyzji przez klienta;
– Dobrze opisane są również wnioski dotyczące cykli zakupowych klienta
Minusy:
– Zacznę od tego, że komercyjna edukacja, która wg. autora jest jego odkryciem, została już dawno opisana w książce „Sprzedawaj, jak challenger„;
– 300 stron tekstu, ale większość stanowią powtórzenia i w kółko bardzo bliźniacze tezy. Ta książka mogłaby mieć 150 stron i pewnie wtedy byłaby dobra;
– Sformułowania „bycie z przodu” i „bycie z tyłu” zostają tak często użyte (na jednej stronie naliczyłem nawet 6 razy), że niedobrze się robi, cały czas to czytając;
Reasumując:
Już od dłuższego czasu widzę w sobie awersję do książek, które mają po 300 stron… Ta książka tylko to potwierdza. Kilka tez wartościowych, a reszta to lanie tekstu i powtarzanie w kółko tych samych zwrotów, ale z użyciem synonimów. Jest to druga książka Iannarino, która mocno mnie rozczarowała i chyba rozumiem, dlaczego inne jego 2 książki nie zostały przetłumaczone na język polski. Dla mnie ta książka jest po prostu słaba.
Do zobaczenia w kolejnej recenzji!
P.