Witaj,
osiągnąłeś już poziom mistrza sprzedaży? Być może Arcymistrz, to tytuł, na jaki zasługujesz? Książka o tym właśnie tytule, czyli Arcymistrz sprzedaży, autorstwa Arka Bednarskiego ląduje dziś pod lupą. Oczywiście ci, którzy śledzą moje publikacje, doskonale wiedzą, że mam olbrzymi szacunek i sympatię do książek tego autora. Jak było tym razem? Przekonajmy się 🙂
Plusy:
– Wstęp książki idealnie oddaje całą istotę sprzedaży. Często, żeby poprawić mały rekord potrzeba lat… To składnia do chęci dalszego doskonalenia dla osób, które chcą rozwijać się w tym zawodzie;
– Choć niby wszyscy wiedzą, to mało kto stosuje, dlatego dobra jest powtórka, w zagadnieniu znam, rozumiem, stosuję;
– Dzięki tej książce dowiesz się, czym jest rozmycie i dystraktory;
– Bardzo odświeżająca jest wiedza z zakresu wyznaczania celów;
– Prawdziwym game changerem tej książki rozdział poświęcony etycznej sprzedaży. Mam wrażenie, że niewielu autorów w Polsce miałoby jaja napisać o tym w ten sposób- olbrzymi szacunek i pełna zgoda;
– Ciekawe jest spojrzenie na etyczne wywieranie wpływu i opisane techniki;
– Oczywiście ciężko nie zgodzić się z rolą pytań w sprzedaży. Podoba mi się wzorzec pytań prowadzących, który jest metodą autorstwa Arka;
– To kolejna książka Arka, która jest niesamowicie przemyślana. W zasadzie każda książka ma swój cel, który zawsze zostaje dowieziony.
Minusy:
– Jedyne, o co można się przyczepić, ale to już mocno naciągane, to dialogi na końcu książki. Trochę nie naturalne, ale w takich warunkach ciężko oddać całą specyfikę i realia rozmowy handlowej. Podkreślam, że robię to ciut na siłę 🙂
Reasumując:
Arku, przyjacielu drogi, kolejny raz odwaliłeś kawał dobrej roboty. Przeczytałem praktycznie wszystkie Twoje książki i obawiałem się, że tutaj pojawi się zbyt wiele treści, które już były wcześniej (jak, chociażby w książkach znanego Pana zza wielkiej wody), ale dowiozłeś wynik! Dla mnie fenomenem jest to, że mamy książkę, która wcale nie zahacza o banalne i widziane już w setkach książek aspekty. Po książce widać, że celem autora było właśnie pokazanie innych aspektów wpływających na sprzedaż i udało się to. W mojej opinii to pozycja obowiązkowa dla osób, które chcą polepszać swoje rzemiosło sprzedażowe.
Do zobaczenia za tydzień!
P.