Cześć,
dziś na blogu leci kolejna pozycja z zakresu sprzedaży. Pod lupę bierzemy dziś autorski model Totalny model sprzedaży i książkę o tej samej nazwie, którą napisał Artur Bartosiński, czy warto po nią sięgać? Zapraszam do recenzji.
Plusy:
– Książka opisuje autorski model sprzedaży, który porusza większość aspektów pracy z klientami;
– Świetnie została opisana rola menadżera sprzedaży w firmie, za to ogromny plus;
– Bardzo rzetelnie autor opisał, w jaki sposób stworzyć strategię sprzedaży z uwzględnieniem różnych grup odbiorców;
– To chyba nieliczna książka, która bardzo dobrze opisuje tworzenie systemów motywacyjnych dla sprzedawców;
– Podoba mi się rozdział o budżecie proklienckim;
– W książce znajdziesz sporo praktycznych przykładów, co potwierdza doświadczenie autora.
Minusy:
– Niektóre wątki w książce mogłyby zostać bardziej rozwinięte. Choć lubię konkretne książki, to uważam, że dla mnie jest to znane, ale dla przeciętnego czytelnika już nie.
– Z racji mojej pracy nie mogę zgodzić się z podejściem do sposobów dzwonienia do klientów (nazwanym telemarketingiem). Było sporo rzeczy, które wymagałyby poprawy (ale ta książka ma już swoje lata);
– Podobnie kwestia lejka sprzedaży, dziś są one trochę czymś innym, niż to, co opisał autor;
Reasumując:
Jest to porządnie napisana książka! Choć spora część wątków wymagałaby mocniejszego rozwinięcia, dla mnie autor poruszył większość kwestii, które są potrzebne, aby zbudować powtarzalną i mierzalną sprzedaż. Liczę, że czytelnicy będą umieć przełożyć na swój biznes treść zawartą w tej książce- ode mnie polecajka 🙂
Do zobaczenia w kolejnej recenzji.
P.