fbpx
Przejdź do treści

Blair Singer- psy sprzedaży

Blair Singer- psy sprzedaży

Witajcie serdecznie,

jako miłośnik psów nie mogłem nie mieć tej pozycji w swoim arsenale. Choć leżała na regale już od jakiegoś czasu, dziś nadszedł czas na recenzję książki Blaira Singera- psy sprzedaży. Czy było warto? Przekonajcie się sami 🙂

Plusy:
– Książka zaczyna się od stwierdzenia, że psy mogą wiele nas nauczyć o sprzedaży i nie da się nie zgodzić z tą tezą. Autor nawet podaje dość ciekawe przykłady zachowań psów, które mogą dobrze odzwierciedlać zachowania rasowych sprzedawców;
– No nie da się nie zgodzić, że rasy, które przytoczył autor, są dość autentyczne. W książce zostało wymienione 5 ras psów: pit- bull, golden, pudel, basset, chihuahua, które mocno odzwierciedlają zachowania prawdziwych sprzedawców;
– Podoba mi się konkretnie opisana charakterystyka każdej z ras psów;
– Ciekawym dodatkiem jest to, że autor również zamieszcza wskazówki dla managerów sprzedaży, jak pracować z konkretną rasą;
– Zgadzam się z tezą, że każda rasa ma możliwość osiągnięcia sukcesu w sprzedaży.

Minusy:
– Zbyt dużo wstawek tutaj o samych psach i tresurze. Wiem, że książka nazywa się Psy sprzedaży jednak w wielu wypadkach, zamiast powielać słowa tresura i pies, można było użyć synonimów;
– Zbyt mocno autor naciska na samą prezentację oferty, a zbyt mało na pozostałe elementy rozmowy sprzedażowej;
– Rozdział poświęcony obiekcjom jest kiepski;
– Po książce od razu widać, że autor ma wiele wspólnego z marketingiem sieciowym. Momentami mocno to zniechęcało, dodatkowo przytaczanie non stop Kyiosakiego jest męczące;
– Wielokrotnie w książce psy sprzedaży autor odsyła do swojego kursu lub strony internetowej. Rozumiem zabieg marketingowy, jednak tutaj mocno nadużyty;
– Do około 100 stron jest ok, później książka mocno naciągana.

Reasumując;
Bardzo ciężko ocenić tę książkę. Jestem zdania, że gdyby zakończyła się na 100 stronie, ocena byłaby mocno pozytywna. Zbyt dużo tutaj zdezaktualizowanych treści, które historia pokazała, że mają niewiele wspólnego z prawdą na przykład „daj klientowi tego, czego chce”. Sama teoria psów i ich charakterystyka jest ok, ale reszta treści passe. Nie jest to pozycja z gatunku must have, ale można przeczytać ją dla poszerzenia horyzontów, szczególnie do 100 strony.

Książkę kupisz tutaj.

Do zobaczenia za tydzień.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.