David H. Sandler- Nie nauczysz dziecka jazdy na rowerze podczas prelekcji.

David H. Sandler- Nie nauczysz dziecka jazdy na rowerze podczas prelekcji.

Cześć,

dziś pod lupę idzie jeden z klasyków w dziedzinie sprzedaży. David H. Sandler i jego książka „Nie nauczysz dziecka jazdy na rowerze podczas prelekcji”, to niewątpliwie jeden z kanonów dziedziny sprzedaży. Sam tytuł tej książki już jest bardzo przyciągający, dlatego wziąłem właśnie za tą książkę 🙂

Plusy:
– Mimo że historia jak to się zaczęło, jest już swego rodzaju „must have” każdej książki rozwojowej, tu akurat ta historia została opisana bardzo ciekawie.
– Książka ta ukazuje dość oryginalny system sprzedaży, zwany „systemem łodzi podwodnej”.
– Jednym z najważniejszych plusów jest to, że książka bardzo mocno odwołuje się do poczucia wartości, które powinien mieć sprzedawca.
– Odwołując się do wcześniejszego podpunktu, pokazuje również, jak powinna wyglądać prawidłowa relacja sprzedawca- klient.
– Bardzo podoba mi się wzmianka o klasyfikacji klientów.
– Na plus również wpływa, system eliminacji klientów.
– Pokazane są również sposoby na zadawanie „kłopotliwych” pytań dla sprzedawcy.
– Pokazane są również, pytania, które należy zadać klientowi, aby sklasyfikować go jako klienta lub nie.
– Kapitalnie opisane elementy decydujące o sukcesie sprzedawcy.
– Sandler mocno bazuje na analizie transakcyjnej w sprzedaży i tutaj nauczysz się z niej korzystać.
– Na koniec pokazane sposoby na „auto motywację”.

Minusy:
– Ja oczywiście jestem świadomy, że książki rozwojowe pisze się po to, aby sprzedawać, kursy, szkolenia ect. natomiast ta książka to jedna wielka zachęta do zakupu dalej, przez co zaczyna to w pewnym momencie męczyć.
– Cały czas wzmianki o Instytucie Sprzedaży Sendlera- męczy to.
– Sporo rzeczy już nieco nieaktualnych.
– Wstęp jak w każdej innej książce, związanej ze sprzedażą, czyli nie wychodziło mi, ale później zaczęło, bo… Klasyk 🙂
– W wydaniu które akurat ja mam, bardzo ciężko się ją czyta.

Reasumując.
Książka mnie może nie porwała, natomiast bardzo podoba mi się jasno przedstawione podejście do sprzedaży i klientów. Nie jest to łatwa pozycja, jednak sporo zawartych w niej zasad idealnie wpisuje się w świat sprzedawca- klient.  Lekturę polecam każdemu sprzedawcy, w szczególności zalecam ją wszystkim, które już w zawodzie pracują od dłuższego czasu, może być ciekawą inspiracją oraz pogłębieniem wiedzy.

Do następnego tygodnia.
Samych sukcesów.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Zobacz więcej wpisów

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu ;)

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.

Zadzwoń 667 869 462 lub napisz

i sprawdźmy, czy i jak jestem w stanie Ci pomóc.