fbpx
Przejdź do treści

Ja muszę się zastanowić :)

 

Cześć i czołem ,

Trochę znowu mnie tu nie było , nowe projekty, szkolenia trochę się tego namnożyło 🙂

Tak więc do rzeczy 🙂

Rozmowa idzie pięknie , potrzeby wybadane perfekcyjnie , prezentacja oferty śpiewająco i nagle pojawiają się te magiczne słowa klienta  „ musze się nad tym zastanowić/ skonsultować  „ . Znasz to ?

Jakiś czas temu przeszukując Internet w celu poszukania inspiracji natknąłem się na artykuł Pana XYZ który opisywał jakieś tam swoje badania . W wyniku badań opisuje, że klienci którzy powiedzieli sprzedawcom z jego zespołu „ muszę się zastanowić „ mieli z tego tytułu problemy zdrowotne ,życiowe – zostali zwolnieni lub są w trakcie rozwodu …. W życiu nie słyszałem większej bzdury!! … Od kiedy klient po prezentacji oferty rzucając „ muszę się zastanowić/ skonsultować  „ siedział i serio rozważał naszą propozycję ???? Zaraz pewnie przeczytał bym o tym, że nie jadł, nie pił, nie spał itd. bo rozmyślał jaką to wspaniałą propozycję mamy dla niego ?  – Pozdrawiam Pana który napisał owe słowa – od dziś jest moim mentorem  😛 😉

Czytając czasem takie pierdoły zastanawiam się kto w to wierzy w ogóle , mało tego kto to czyta ???

Ja dostrzegam trzy powody takiej odpowiedzi klienta :

  1. Chce uciec od rozmowy i zrzucić proces sprzedaży na „kiedyś „ lub „ nigdy „
  2. Brakuje mu odwagi żeby powiedzieć NIE
  3. Chce czasu żeby wytoczyć nowe działa wojenne , ale najpierw musi je wymyśleć ( obiekcje )

Moje wskazówki .

  1. Pamiętaj szczególnie dzwoniąc do klienta w czymś mu przerywasz – i po jej zakończeniu wróci do tego co robił wcześniej . Odkładając decyzję na „ jutro „ lub „ za kilka dni „ narażasz się na to, że całą proces sprzedaży będziesz musiał rozpoczynać od nowa. Po rozmowie z Tobą klient ma 100% informacji , po dniu już tylko około 50% , kolejny dzień 25% itd. Odkładając decyzję narażasz się na cały proces sprzedaży od nowa .
  2. Doprecyzuj „ nad czym konkretnie chcę się Pan zastanowić „ „ Co jest dla Pana jeszcze nie jasne ? „ Istnieje szansa, że gdy klient odpowie będziesz miał obiekcje którą jesteś w stanie zbić a następnie zamknąć sprzedaż .
  3. „ Być może mogę raz jeszcze coś Panu wytłumaczyć „ Być może klient czegoś nie zrozumiał i w tej sytuacji dobrze jest wykazać się cierpliwością i wytłumaczyć , lub pokazać raz jeszcze .
  4. Złoty doradca – czyli muszę skonsultować 🙂 Najczęściej informatykiem jest syn który obsługuje kompa , doradcą ds. finansów żona , a ekspertem od wszystkiego ojciec . Jeśli zapytałeś na początku czy klient może decydować o ….. to wróć do tego „ ale sam Pan przecież powiedział, że decyduje o …. Tak więc to Pan powinien podjąć decyzje jako osoba kompetentna „

ZAPAMIĘTAJ ! W kolejnej rozmowie pojawią się nowe obiekcje , lub narażasz się na tłumaczenie wszystkiego od początku więc precyzuj czego nad czym klient chce się zastanawiać lub z kim konsultować . Klient serio nie będzie spędzał 24h na myśleniu nad Twoją propozycją a już na pewno jego rodzina czy zdrowie nie ucierpią 😀

Życzę właściwych mentorów i samych sukcesów 🙂

P.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz więcej wpisów

Pozorny wybór
Artykuły Patryk Jasiński
Patryk Jasiński

Pozorny wybór

Na sali szkoleniowej często ludzie zadają mi pytanie o najskuteczniejsze techniki sprzedaży. Nie jest łatwo

Czytaj »
Punkty styku
Artykuły Patryk Jasiński
Patryk Jasiński

Punkty styku w sprzedaży

Nadal sporo przedsiębiorców żyje w Matrixie i myślą, że wystarczy to, że mają dobry produkt,

Czytaj »
autoprezentacja
Artykuły Patryk Jasiński
Patryk Jasiński

Autoprezentacja

Prezentowanie siebie przed innymi, często zwane też wystąpieniami publicznymi, należą do jednych z najbardziej stresujących

Czytaj »
Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany od początku swojej kariery zawodowej. Szkoli, motywuje, tworzy skuteczne działy sprzedaży telefonicznej

Wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, aktywny, dla którego nie ma rzeczy, których sprzedać się nie da. Od początku swojej kariery przeszkolił już ponad 120 zespołów sprzedaży.

Jego hasło to „robię z telemarketerów, ultra-skutecznych sprzedawców”.

Zadzwoń 667 869 462 lub napisz

i sprawdźmy, czy i jak jestem w stanie Ci pomóc.