Czołem,
Dziś o kolejnej książce w tematyce sprzedaży. Linda Sparks „Efektywna Sprzedaż (151 błyskotliwych rozwiązań)” to kolejny tytuł właśnie z tej tematyki, który wpadł mi w ręce. To bardziej taka zajawkowa książka niż konkretny poradnik, ale do rzeczy, ponieważ nie ma w niej technik, są bardziej zajawki. W skrócie.
Plusy:
– Książka opiera się na trzech fundamentach sprzedaży, czyli: pozyskiwaniu klienta, sprzedaży i utrzymywaniu z nim relacji.
– 151 porad praktycznie dla każdej branży.
– W każdym z 151 podpunktów zamieszczone jest ćwiczenie.
– Bardzo podoba mi się określenie o pozyskiwaniu nowych źródeł przychodu. Jest to w zgodzie z moimi przekonaniami. Cała książka skupia się na tym, jak generować nowy przychód.
– Bardzo szybko się czyta- mi całość zajęła kilka godzin.
Minusy:
– Wszystko odnosi się do rynku Amerykańskiego, przez co nie wszystko da się przełożyć na nasze Polskie realia
– Ćwiczenia są mało konkretne, praktycznie każde zaczyna się od „zastanów się…” i mają one bardziej charakter zajawki niż prawdziwych ćwiczeń.
– Mało konkretu.
– Bardzo skupia się na środowisku i networkingu.
Podsumowując:
Ostatnio usłyszałem, że tej książki nie ma w sprzedaży i może lepiej. Na pewno nie polecę jej komuś, dla kogo byłaby to jedna z pierwszych książek o tematyce sprzedaży, ponieważ totalnie nie ma w niej ani wzmianki o technikach. Zdecydowanie prędzej polecę ją osobie już w sprzedaży zaawansowanej, aby posłużyła mu za inspirację. Książka może zainspirować też marketingowców, tym w jaki sposób trafiać do nowych klientów.
Samych sukcesów.
P.