fbpx
Przejdź do treści

Marek Ochmański, Wojciech Polan- Ja kupiec ja sprzedawca

Marek Ochmański, Wojciech Polan- Ja kupiec ja sprzedawca

Witaj,

dziś kolejne recenzja w cyklu, recenzje książek biznesowych. Dzisiejsza pozycja, to ciekawy koncept, ponieważ łączy on prace kupca z pracą sprzedawcy. Pod lupę bierzemy książkę Marka Ochmańskiego i Wojciecha Prusa- Ja kupiec ja sprzedawca. Zapraszam do recenzji.

Plusy:
– Nie raz podkreślam, że uwielbiam książki pisane przez praktyków. W szczególności doświadczenie, którym dzieli się Marek, jest czymś, co jest godne podziwu i chce się czytać dalej;
– Sam koncept książki, czyli forma rozmowy jest czymś, z czym spotykam się pierwszy raz, ale zrobiło to na mnie bardzo dobre wrażenie;
– Świetne wprowadzenie stanowi historia zawodowa Marka, która pokazuje drogę, jaką przeszedł i utwierdza, że nie jest on „z pierwszej łapanki”
– Dzięki tej pozycji ułożysz swój dzień, aby był on maksymalnie efektywny;
– Ta książka pokaże Ci, w jaki sposób budować porozumienie, którego rezultatem będzie zaspokajanie potrzeb konsumentów, którzy jak wiemy, mają tutaj decydujące znaczenie;
– W książce pokazane zostało, jak tworzyć promocje, co może okazać się przydatne zarówno z perspektywy kupca, jak i sprzedawcy;
– Dzięki tej książce dowiesz się, jak zmieniać cenniki, aby na tym nie tracić;
– Poznasz podobieństwa w pracy sprzedawcy i kupca;
– Duże słowa należą się Wojtkowi Polanowi za trafność zadawanych pytań, nawet jeśli są one po korektach i modyfikacji do książki, to książka jest dobrze napisana również dzięki roli prowadzącego.

Minusy:
– Trochę bez sensu były te miejsca na notatki, mało miejsca na nie, a samo pytanie zadane w nich nic nie wnosi;
– Czasem miałem wrażenie, że mieszały się wątki. Niby zbyt wiele to nie zmienia, ale niektóre wątki miałem problem z osadzeniem w czasie;
– Lepiej mogłyby być opisane techniki negocjacji. Trochę zabrakło mi dokładnego opisania mechanizmów oraz sposobów, co robić, gdy druga strona stosuje je w trakcie rozmowy z nami.

Reasumując:
To niezwykle potrzebna i przydatna książka. Wspominałem o tym, że książka Ja kupiec ja sprzedawca, jest formą dialogu i wymiany przemyśleń. Dla mnie ta książka sprawdzi się zarówno dla kupców, jak i sprzedawców, aby spojrzeć na swoje role od drugiej strony i poszerzyć horyzonty. Właściciele rozwijających się firm również skorzystają na tej książce, ponieważ mogą zobaczyć kolejne levele, jakie mogą być przed ich firmą.

Książkę możesz kupić tutaj.

Do zobaczenia.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.