fbpx
Przejdź do treści

Mark H. McCormack- O sprzedawaniu

Mark H. McCormack- O sprzedawaniu

Cześć,

jako trener sprzedaży lubię od czasu do czasu sięgnąć po starsze pozycje o sprzedaży. Za każdym razem, gdy sięgam po taką książke chcę poznać spojrzenie autora przed laty i, jak on prowadził sprzedaż lata temu. Taką pozycją bez wątpienia jest pozycja Marka H. McCormacka- O sprzedawaniu którą recenzuję dla was dzisiaj. Czy warto?

Plusy:
– Na początku książki autor opisuje swoją historię, która nie jest, jak to na tego typu książki przystało „byłem biedny, ale sprzedaż…”. Autor konkretnie pisze o wynikach, jakie generuje w swojej firmie, co zachęca do przeczytania tej książki;
– Bardzo bliskie mi podejście autora do darmowego dzielenia się wiedzą. Uważam, że to, co napisał, jest w punkt;
– Ciekawie autor opisuje cechy klienta idealnego;
– Nie ma tutaj lania wody.

Minusy:
– Książka niestety odnosi się tylko do jednego segmentu sprzedaży. Autor pisze z własnego doświadczenia, aczkolwiek tylko w stosunku do jednego rodzaju sprzedaży;
– Zbyt dużo tutaj historii z własnego doświadczenia, lubię je, ale tutaj jest ich zwyczajnie za dużo;
– Książce brakuje podsumowania, a sam rozdział związany z inteligencją handlowca ma niewiele wspólnego z prawdziwą inteligencją;
– W książce nie ma niczego, co by mnie zainspirowało.

Reasumując:
Mam wrażenie, że gdybym pracował tylko przy kampaniach marketingowych sportowców i wielkich koncernów, może zaciekawiłaby mnie ta książka. Niestety autor wszystko, co opisuje, pisze tylko z własnej pozycji i w odniesieniu do jednego rynku. Dodatkowo nie ma tutaj nic, co byłoby dla mnie ciekawe. W zasadzie cała książka opiera się na małej ilości konkretu i nie znalazłem w niej nic ciekawego. Nie warto inwestować czasu w tą pozycję.

Do zobaczenia za tydzień.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.