Cześć,
jako trener sprzedaży lubię od czasu do czasu sięgnąć po starsze pozycje o sprzedaży. Za każdym razem, gdy sięgam po taką książke chcę poznać spojrzenie autora przed laty i, jak on prowadził sprzedaż lata temu. Taką pozycją bez wątpienia jest pozycja Marka H. McCormacka- O sprzedawaniu którą recenzuję dla was dzisiaj. Czy warto?
Plusy:
– Na początku książki autor opisuje swoją historię, która nie jest, jak to na tego typu książki przystało „byłem biedny, ale sprzedaż…”. Autor konkretnie pisze o wynikach, jakie generuje w swojej firmie, co zachęca do przeczytania tej książki;
– Bardzo bliskie mi podejście autora do darmowego dzielenia się wiedzą. Uważam, że to, co napisał, jest w punkt;
– Ciekawie autor opisuje cechy klienta idealnego;
– Nie ma tutaj lania wody.
Minusy:
– Książka niestety odnosi się tylko do jednego segmentu sprzedaży. Autor pisze z własnego doświadczenia, aczkolwiek tylko w stosunku do jednego rodzaju sprzedaży;
– Zbyt dużo tutaj historii z własnego doświadczenia, lubię je, ale tutaj jest ich zwyczajnie za dużo;
– Książce brakuje podsumowania, a sam rozdział związany z inteligencją handlowca ma niewiele wspólnego z prawdziwą inteligencją;
– W książce nie ma niczego, co by mnie zainspirowało.
Reasumując:
Mam wrażenie, że gdybym pracował tylko przy kampaniach marketingowych sportowców i wielkich koncernów, może zaciekawiłaby mnie ta książka. Niestety autor wszystko, co opisuje, pisze tylko z własnej pozycji i w odniesieniu do jednego rynku. Dodatkowo nie ma tutaj nic, co byłoby dla mnie ciekawe. W zasadzie cała książka opiera się na małej ilości konkretu i nie znalazłem w niej nic ciekawego. Nie warto inwestować czasu w tą pozycję.
Do zobaczenia za tydzień.
P.