fbpx
Przejdź do treści

Phil M. Jones- Właściwe słowa

Witajcie,
dziś opisuję kolejną pozycję, którą otrzymałem, tym razem nie bezpośrednio od autora, a od wydawnictwa MTbiznes (wielkie dzięki). Phil M Jones „Właściwe słowa” idzie dziś na tapetę. Pierwszy raz nie wiem, co napisać o przeznaczeniu tej książki (dla kogo itd.), ale więcej o tym wyjaśniam poniżej.

Plusy:
– Książka, do przeczytania w max dwie godziny, więc jeśli masz ochotę na coś luźnego zdecydowanie może się przydać.
– Autor dobrze opisuje, jak działa mechanizm zdania „czy byłbyś na tyle otwarty”.. w zasadzie idealnie pokazuje to, jak łatwo wyciągać informacje od klientów.
– Język, którym napisana jest ta książka, jest bardzo przystępny, więc czyta się ją bardzo lekko.
– Wiele opisanych w książce przykładów, odwołuje się do realnych sytuacji z klientem.
– Niektóre zwroty można zastosować, aby radzić sobie z obiekcjami klientów.
– Mam pełną zgodę z autorem tej książki, że rekomendacje są strasznie niewykorzystywanym narzędziem przez sprzedawców. O tym mówi rozdział poświęcony magicznemu słowu przysługa.
– Zgadzam się z rozdziałem książki, w którym autor mówi, że nie trzeba zasypywać klienta całą masą informacji o produkcie, usłudze.

Minusy:
– Dla mnie książka, która ma może 10 stron A4 tekstu, za 40 złotych to przesada, dodatkowo nie ma w niej nic nadzwyczajnego, dzięki czemu cena mogłaby się obronić.
– Jest to typowa książka mówcy motywacyjnego zza „wielkiej wody”. Nie lubię książek tak mocno napompowanych pesudomotywacyjnymi tekstami.
– Z całą masą tez zawartych w tej książce zwyczajnie się nie zgadzam i wiem z doświadczenia, że działają inaczej, niż opisuje to autor.
– Nie przekonuje mnie stwierdzenie, że zwrot „większość ludzi” działa na klienta motywująco. Brak przytoczonej zasady społecznego dowodu słuszności oraz wysoko ceniony przez ludzi indywidualizm, trochę się z tą teorią nie wiążą (a bynajmniej nie tak działa społeczny dowód słuszności).
– Rozmowę zawsze prowadzi ten, kto zadaje pytania- pisze autor książki. Od lat powtarzam na swoich szkoleniach, że to błędne koło. Rozmowę prowadzi ten, kto umiejętnie operuje pytaniami, nie tylko zadaje je dla zasady.
– Tak na serio, nie do końca wiem, o czym jest ta książka. Pojawiają się wątki motywacyjne, sprzedażowe, biznesowe, negocjacyjne- nie wiem, kto jest jej klientem docelowym.

Reasumując:
Całe szczęście, że dostałem ją jako prezent od wydawnictwa MTbiznes. Dla mnie pozycja bardzo średnia jest to typowo książka mówcy motywacyjnego rodem ze stanów. Mnie osobiście nie przekonuje również jej cena- uważam, że za tak mało treści i wartości, książka za 40 złotych, jest zdecydowanie przesadą- w tej cenie jest cała masa innych dobrych pozycji do nabycia.

Do zobaczenia za tydzień.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.