Witajcie serdecznie,
dziś kolejna pozycja, którą otrzymałem prosto od autora, a ponieważ to tematyka bardzo bliska mojej, znałem za nią bez wahania. Dodatkowym smaczkiem była dedykacja, ale z Romanem znamy się prywatnie, więc wiedział co napisać, żeby mnie zachęcić. Dziś pod lupę idzie, Roman Szymczak- Pricing, czyli książce, która może pomóc ci zwiększyć zyski w detalu. Na mnie zrobiła olbrzymie wrażenie i mogę ją śmiało polecić dlaczego? O tym jak zawsze poniżej:
Plusy:
– Może to trochę banał, ale podoba mi się w tej książce, że nie zaczyna się „Podziękowania dla…” dla mnie to zasadniczy plus, czyli rozpoczęcie od Dlaczego.
– Bardzo podoba mi się, obalenie mitów cenowych przez Romana. My trenerzy sprzedaży wiecznie mierzymy się z handlowcami i ich słynnym „mamy za drogo” itd. Imponuje mi ukazanie zupełnie innego oblicza ceny w tej książce.
– W tej książce znajdziesz jasną różnicę między promocją a wyprzedażą i dlaczego często nie warto ich mylić.
– Dzięki tej książce, poznasz różnice między marżą a narzutem.
– Z tej książki dowiesz się precyzyjnie, jak organizować plakaty promocyjne, żeby przyciągały twoich klientów.
– Jeśli chcesz poznać inne mechanizmy, przyciągające klientów niż promocje cenowe, zdecydowanie pomoże CI w tym ta książka.
– W książce jest opisanych AŻ 35 technik pricingowych, dzięki czemu poznasz i dobierzesz skuteczne narzędzia dla siebie i swojego sklepu.
– W tej książce możesz znaleźć całą masę narzędzi marchedaisingowych.
– Dla mnie rozdział poświęcony 10 błędom w organizowaniu promocji, jest kapitalny!
– Autor zamieścił w książce całą masę badań, przygotowanych na potrzebę tej książki.
– Jest to bez wątpienia, jedna z najlepiej (jeśli nie najlepsza) wydanych książek, jakiem miałem w ręku. Perfekcyjnie dopracowana w każdym calu, obrazki, treść, wykonanie, strony itd., to bez dwóch zdań, kawał serducha władowany w tą książkę.
Minusy:
– Część technik nie jest poparta przykładami, co powoduje lekki misz- masz między przykładami, a ich brakiem.
– Trochę krótka, ale niesamowicie treściwa książka. Dla mnie mogła by być dłuższa.
– Brakuje mi rozdziału o błędach właścicieli i managerów w detalu- to taka mała sugestia, na kolejną pozycję 🙂
Reasumując:
Bez znaczenia czy zarządzasz sklepem lub siecią sklepów wielkopowierzchniowych, czy małym lokalnym sklepem, powinieneś sięgnąć po tę pozycję. Książka ta pomoże Ci zrozumieć, czym kieruje się klient w sklepie i jak podejmuje decyzje, dodatkowo nauczysz się podnosić zysk dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi takich, jak na przykład dźwignia pricingowa. Dodatkowo może ona posłużyć również handlowcom, ponieważ obala sporo mitów dotyczących ceny- tak dobrze nam znanych 🙂
Do zobaczenia za tydzień
P.