fbpx
Przejdź do treści

Sprzedawaj jak Challenger- Matthew Dixon i Brent Adamson

Cześć, 
jak co poniedziałek recenzja książki biznesowej. Dziś recenzja książki  i powiem otwarcie- jest to numer 1, który znalazł się w moim bogatym  zbiorze podręcznikach związanych ze sprzedażą.  „Sprzedawaj jak Challenger” Matthew Dixon i Brent Adamson to książka do której powrócę w niedalekiej przyszłości. A wam postaram się przedstawić jej plusy i minusy.

Studiując książki, w których opisuje się statystyki odnoszące się do sprzedaży, to z góry mówię: ,, kurde znowu będzie cała masa bzdur z jednego rynku, jednak tu było całkiem inaczej”. Autorzy książki Sprzedawaj, jak Challenger, już na starcie napisali, że badania przeprowadzone przez ich firmę (CEB) wykonane były na prawie 9000 sprzedawcach, niemal z  90 firm w 44 krajach. Pokazuje, że wreszcie mamy do czynienia z książką, która daje konkrety i nie jest nasycona danymi z jednego rynku.

Plusy:
– Już sam wstęp książki i przybliżone przez mnie dane sprawiają, że chce się ją dalej czytać- chyba pierwszy raz 🙂
– W książce ukazane jest pięć typów sprzedawców: pracuś, specjalista od relacji, samotnik, specjalista od problemów, challenger, wraz z przykładami jak rozpoznać konkretny typ sprzedawcy. Dzięki temu, rozpoznasz, jakim typem sprzedawcy jesteś 🙂
– Dokładnie przeanalizowane zostało, dlaczego challenger odnosi sukcesy w sprzedaży, nawet w czasach kryzysu na rynku.
– Autorzy skrupulatnie opisują model sprzedaży najlepszych sprzedawców na rynku.
– Znajdziesz w niej dokładnie opisany model: EDP- edukuj, dostosowywuj, prowadź, razem z przykładami. Sam mocno bazujęn a tym modelu.
– Poznasz, czym jest komercyjna edukacja w którą ja bardzo mocno wierzę. Dla mnie element edukacji klientów, jest fundamentem doradczej sprzedaży.
– Nauczysz się jak odpowiednio kierować rozmową w celu edukacji komercyjnej.
– Poznasz modele decyzyjności klientów, co pomoże rozpoznać z kim masz doczynienia i na jakim etapie jesteś.
– W książce zawarta jest odpowiedź na pytania: jak i kiedy przejmować kontrolę nad rozmową?
– Książka pokazuje również jak dobierać najlepszych managerów sprzedaży.
– Jest w niej sporo odnośników również do marketingu.
– Na samym końcu kilka przydatnych ściągawek.

Minusy:
– Trochę brakuje w niej przykładów zamknięcia sprzedaży- sporo o procesie, ale o zamknięciu ani słowa.
– Wszystkie przykłady odnoszą się do sprzedaży skomplikowanych rozwiązań. Choć ten model można wdrożyć wszędzie, brakuje mi takich wstawek.
– Często stwierdzenia się powielają- co naciąga nieco tekst.

Reasumując:
Dla mnie sztoss! Takiej książki związanej ze sprzedażą nie czytałem jeszcze nigdy. Książka ta dała mi całą masę informacji i inspiracji. Kiedy większość osób nadal bazuje na badaniach, Neila Rackchama, które mają ponad 60 lat, ta książka pokazuje nowe światło na sprzedaż- i bardzo dobrze. Bez znaczenia czy jesteś sprzedawcą, marketingowcem, managerem czy dyrektorem sprzedaży, ta książka bez wątpienia powinna trafić w Twoje ręce. 
Zdecydowanie polecam!

Książka rozeszła się tak dobrze, że obecnie zakupisz tylko ebook: Sprzedawaj jak challenger

Do zobaczenia za tydzień.
Samych sukcesów.
P

Zobacz więcej wpisów

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany od początku swojej kariery zawodowej. Szkoli, motywuje, tworzy skuteczne działy sprzedaży telefonicznej

Wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, aktywny, dla którego nie ma rzeczy, których sprzedać się nie da. Od początku swojej kariery przeszkolił już ponad 120 zespołów sprzedaży.

Jego hasło to „robię z telemarketerów, ultra-skutecznych sprzedawców”.

Zadzwoń 667 869 462 lub napisz

i sprawdźmy, czy i jak jestem w stanie Ci pomóc.