Witajcie,
chyba wszyscy zgodzimy się ze stwierdzeniem, że nawyki kształtują nasze życie. Dzisiaj książka, która mocno bazuje na zagadnienie nawyków. Dodatkowym smaczkiem tej książki jest to, że miałem okazję poznać autora osobiście. Przed wami recenzja książki Sprzedażowe nawyki- Pawła Muzyczyszyna, zapraszam do recenzji.
Plusy:
– Jak zawsze bardzo doceniam przystępny język, którym została napisana książka. Nie dość, że przystępny, to momentami luźny, co powoduje przyjemne czytanie tej pozycji;
– Sprzedażowe nawyki opisują model sprzedaży 8Z, czyli klasykę sprzedaży. Autor dzieli każde „Z” na osobne nawyki;
– To konkretne 59 wskazówek do zastosowania przez każdego sprzedawcę;
– Mocno podobają mi się, rozdziały poświęcone obiekcją i dosprzedaży, ponieważ są napisane bardzo praktycznie i mocno wyczerpująco temat;
– Bardzo dobrze, że sprzedażowe nawyki bazują również na drugiej stronie medalu, jak chociażby „syndrom sytych kotów”. Autor pokazuje jakich zachowań unikać w trakcie pracy z klientami;
– Książka pokazuje również masę praktycznych historii;
– Część rozdziałów kończy się konkretnymi ćwiczeniami, które pomagają utrwalić wiedzę z książki;
– Na koniec ogromny plus za brak wodolejstwa. Książka napisana jest konkretnie, a rozdziały mają dokładnie tyle stron, ile powinny mieć- brawo Paweł!
Minusy:
– Bardzo dużo przykładów, jest podanych dla branży agro. W pierwszej połowie książki miałem nawet wrażenie, że Paweł jest jakoś mocno z nią związany (na szczęście w drugiej części zaczęły pojawiać się czasem inne branże);
– Nie jest to duży minus, ale w zasadzie każdy nawyk mógł się kończyć ćwiczeniem 🙂
– Ostatni minusik bardziej do wydawcy, niż autora- mała czcionka na żółtym papierze (chyba nazywa się go kość słoniowa) powoduje, że ciekawą książkę czyta się momentami nieco przyciężko- warto wziąć to pod uwagę przy dodruku 🙂
Reasumując:
To rzetelnie napisana pozycja. Podoba mi się w niej, że przede wszystkim jest bardzo praktyczna i napisana bardzo przystępnym językiem dla czytelników- za to spory plus. Szczególnie skorzystają z niej wszyscy przedstawiciele terenowi i osoby zarządzające takimi zespołami. Mam wrażenie, że to oni byli grupą docelową tej książki, dlatego im szczególnie ją polecam. Jeśli chodzi o sprzedawców pracujących głównie na słuchawce, możecie zyskać sporo inspiracji z tej książki.
Książkę nabędziesz tutaj.
Do zobaczenia.
P.