Witajcie po dłuższej przerwie z recenzjami. Dzisiejsza pozycja długo czekała na swoją kolej, ale kiedy mówimy o legendarnej obsłudze klienta, to bez wątpienia jest to pozycja, po którą musiałem sięgnąć. Dzisiejszym bohaterem będzie Tony Hsieh i jego książka „Dawaj innym szczęście„.
Plusy:
– Każdy lubi historie. W tej książce, znajdziesz całą masę prawdziwych historii, które wydarzały się na etapie rozwoju Zappos.
– Dzięki tej książce poznasz 10 zasad kultury Zappos, które są niesamowitą inspiracją do rozwijania kultury własnej organizacji.
– Bardzo podoba mi się, co napisał Tony odnośnie stresu przed wystąpieniami publicznymi i sposób, w jaki ten stres zwalczył.
– Nie są się zaprzeczyć, że wiara i determinacja, która miał Tony w tworzeniu Zappos, jest godna podziwu.
– Książka dawaj innym szczęście, pokaże Ci schemat marka, kultura, taśmociąg.
– Ta książka pokaże Ci, w jaki sposób możesz stworzyć rdzenne wartości swojej organizacji. Mnie osobiście bardzo to zainspirowało.
– Bardzo podoba mi się epilog zamieszczony na końcu dotyczący szczęścia. Autor pokazuje różne jego definicje i sposoby na jego osiągnięcie.
Minusy:
– Dla mnie pierwsze 120 stron książki było jakąś masakrą. Rozumiem, że autorowi chodziło o stworzenie szczegółowego obrazu i pokazania ścieżki, ale opisywanie szczegółowe tego, co jedli w restauracji było mocnym naciąganiem stron.
– Zdecydowanie dla mnie ta książka jest za długa. Uważam, że wspomniane wcześniej 120 stron można było zamknąć w połowie tekstu, efekt byłby ten sam.
– Nie pasował mi też format tej książki. Była nieco wielka, przez co niewygodnie trzyma się ją w rękach.
Reasumując:
Pomijając pierwsze 120 stron to absolutny must have wszystkich, którzy stawiają na obsługę klienta oraz tych, którzy chcą tworzyć unikalną kulturę swojej organizacji. Bardzo dużo tutaj ciekawych historii, pod którymi podpisali się pracownicy Zappos, za co ogromny plus.
Czytałeś? Zgadzasz się z moją opinią?
Do zobaczenia w kolejnej recenzji.
P.