Zobowiązanie odroczone w czasie.

Zobowiązanie odroczone w czasie.

Witajcie kochani,


dziś o metodzie znanej i powszechnie stosowanej w świecie sprzedaży, czyli metodzie z odroczonym terminem zwanej potocznie „zobowiązaniem odroczonym w czasie”. Mechanizm ten jest już tak powszechnie stosowany, że praktycznie nie dostrzegamy, jego często destrukcyjnej dla naszego miesięcznego budżetu mocy.

Jest to technika dobrze znana i powszechnie stosowana już praktycznie na całym świecie i coraz więcej branż korzysta z tego rozwiązania. Jak działa ona w praktyce ?

Wyobraź sobie sytuację (być może doskonale już ją znasz) chcesz dokonać zakupu mebli, ale w tym momencie masz na głowie kilka zobowiązań np.: kredyt, kilka abonamentów, bilet sieciowy i spłacasz raty za elektronikę. Nagle widzisz reklamę „Kup teraz a zacznij płacić dopiero w maju – raty 0%” no właśnie. Tego typu zabieg jest właśnie „zobowiązaniem odroczonym w czasie”.

Zobowiązanie odroczone w czasie jest stosowane, już praktycznie wszędzie zwróć uwagę na tzn. migrację wśród operatorów komórkowych, numer możesz przenieść do nowego operatora już 3 miesiące przed zakończeniem umowy u obecnego operatora, otrzymasz już też nowy aparat, a umowa wejdzie w życie za 3 miesiące (często dostajesz jeszcze 3 miesiące gratis za przeniesienie numeru). „Korzystaj już teraz, a zacznij spłacać dopiero za 3 miesiące” znasz to skądś ?

Wyjątek stanowią tu usługi między firmami z odroczonym terminem płatności – tu czasem nasz klient czeka na pieniądze od swojego klienta np.: hurtownia materiałów budowlanych, która wystawia fakturę z 90-dniowym terminem płatności, aby firma budowlana mogła odebrać pieniądze, od swojego klienta co jej z kolei pozwala na płynność finansową.

Dlaczego ta metoda jest skuteczna i powszechnie stosowana ? Otóż człowiek ma naturalną tendencję do PROKRASTYNACJI (O prokrastynacji napiszę osobny wpis). Prokrastynacja to nic innego jak naturalna tendencja do odkładania wszystkiego w czasie – „od nowego tygodnia rzucę palenie”, „w nowym miesiącu zacznę oszczędzać”, „po nowym roku rzucę palenie”.

Czy Ty w swoim życiu też korzystasz z zobowiązań odroczonych w czasie ? A Może zarządzasz sprzedażą i nigdy nie nie wprowadziłeś tej metody ? Warto się zastanowić jak wykorzystać ją w swojej firmie.

Sam nie widzę w tym zabiegu nic złego poza tym, że wielkie marki po raz kolejny znalazły hak, aby zatrzymać nas przy sobie 🙂

Samych sukcesów !

P.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zobacz więcej wpisów

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany od początku swojej kariery zawodowej. Szkoli, motywuje, tworzy skuteczne działy sprzedaży telefonicznej

Wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, aktywny, dla którego nie ma rzeczy, których sprzedać się nie da. Od początku swojej kariery przeszkolił już ponad 120 zespołów sprzedaży.

Jego hasło to „robię z telemarketerów, ultra-skutecznych sprzedawców”.