fbpx
Przejdź do treści

Zwiększenie sprzedaży- 11 pozycji obowiązkowych

Zwiększenie sprzedaży- 11 pozycji obowiązkowych

Zwiększenie sprzedaży to plan większości firm. Wiele firm chce zwiększyć swoją sprzedaż, ale popełnia bardzo proste błędy, które powodują, że nie sprzedają tyle, ile by mogły. W dzisiejszym wpisie 11 pozycji obowiązkowych, które w prosty sposób mogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

Zwiększenie sprzedaży często wcale nie jest takie trudne, ponieważ część błędów popełniana jest dużo wcześniej. Pamiętaj, że zwiększenie sprzedaży powinno być zgodne ze strategią sprzedaży, o której pisałem tutaj. Poniżej lista 11 pozycji, o które obowiązkowo musisz zadbać.

Zwiększenie sprzedaży 11 pozycji obowiązkowych

Na podstawie poniższej listy zweryfikuj, czy w pełni wykorzystujesz szanse na zwiększenie sprzedaży.

Zadbaj o to, żeby wszyscy wiedzieli precyzyjnie czym się zajmujesz

Skąd potencjalny klient ma wiedzieć, że może coś od Ciebie kupić, skoro jasno tego nie komunikujesz? Wiele osób ukrywa, chociażby w mediach społecznościowych, co robią, jakby co najmniej byli szefami fundacji nobla. Czasem warto wysłać pytanie do kilku znajomych, czy wiedzą, czym się zajmujesz- sam zrobiłem taki test iii… jedna osoba odpisała mi, że chyba zajmuje się jakimś MLM 😀 Wtedy wiedziałem, że komunikacja musi być jeszcze bardziej dosadna. Jestem ogromnym fanem podejścia do mediów społecznościowych, które proponuje Jefrey Gittomer, czyli podejścia do „mediów społecznościowo- biznesowych”. Social media mogą być świetnym narzędziem na zwiększenie sprzedaży, ale musisz w pełni wykorzystywać ich potencjał.

Precyzyjnie określ, kto jest Twoim klientem, a kto nim nie jest

Na temat profilowania klienta napisałem i powiedziałem, już tak wiele, że nie będę się tutaj rozwodził- tu masz nagranie, jak to zrobić 🙂

Oddzwaniaj maksymalnie szybko

Kiedyś zrobiłem test, wysyłając zapytanie (dość konkretne) do 10 agencji marketingowych. 1 oddzwoniła po 24 godzinach, po kolejnych 2 agencje, a w ciągu kolejnych 5 dni jeszcze tylko dwie… A później wszyscy marudzą, że nie mają klientów. Moja święta zasada to „jeśli szybkość może być moją jedyną przewagą rynkową, to chcę ją mieć po swojej stronie”– wykorzystaj to 🙂

Kiedy tylko możesz oddzwaniaj

Na każde zapytanie klienta oddzwaniam- KAŻDE! Dlaczego? Ponieważ moja konkurencja może nie oddzwonić, a jeśli czynnik obsługi klienta może być małym plusem po mojej stronie, to również chcę go mieć!

Jak zostać mistrzem sprzedaży telefonicznej dowiesz się z mojej książki Telebohater

Dobra jakość obsługi klienta zawsze wygra z umiejętnościami sprzedażowymi

Wszyscy skupiają się na tym, jak sprzedawać, a mało kto skupia się na profesjonalnej obsłudze klienta. Jestem zdania, że dziś ważniejsza jest jakość obsługi, niż umiejętności sprzedażowe. Koniec. Kropka.

Nie bój się odsyłać do konkurencji

Jestem zdania, że umiejętność powiedzenia „konkurent zrobi to lepiej” to najwyższa forma odpowiedzialności zawodowej i profesjonalizmu. Dziś mówiąc to do klientki, usłyszałem „Panie Patryku miło, że Pan to mówi. To z czym możemy się do Pana zgłosić?” Już wiem, że jeśli będą szukać kogoś o moim profilu, dostanę zapytanie 🙂

Prowadź klienta w procesie

Jeśli Ty nie kontrolujesz procesu sprzedaży, robi to klient, lub nikt… Zawsze kontroluj proces sprzedaży.

ZAWSZE wywiązuj się z ustaleń

Tu niestety nie działa to w dwie strony- kiedy klient nawala, nie widzi w tym nic złego, kiedy nawalisz Ty

Dbaj o czynnik CLV

Zbyt często widzę, jednorazowe sprzedaże i brak zarządzania relacjami z klientem, a co za tym idzie rozwijanie ich. CLV to wartość życiowa klienta (customer lifetime value), które jest często ignorowanym czynnikiem.

Kontaktuj się nie tylko, gdy chcesz coś sprzedać

Do niewłaściwego zarządzania relacjami można również zaliczyć kontakt tylko wtedy, gdy sprzedawca chce coś sprzedać. Zwiększenie sprzedaży, to przede wszystkim umiejętne zarządzanie relacjami z klientem.

Kiedy dasz d… nie bój się wziąć to na klatę

Nie zrzucaj winy na innych, a bierz odpowiedzialność na siebie! Często widzimy spychologię „to nie ja, to Gosia z księgowości- ja nie!” Dla klienta TY jesteś firmą, więc bierz odpowiedzialność na siebie i nie bój się przyznać do błędu.

Przygotuj się odpowiednio do tego!

Wiele firm w ogóle nie jest przygotowane na zwiększenie sprzedaży! Część z firm myśli „będziemy się martwić, jak już to się wydarzy”, co nie jest dobrym rozwiązaniem. W praktyce niejednokrotnie szybki wzrost sprzedaży powoduje, że firmy miewają problemy z realizacją, zamówieniami, czy wysyłką. Zanim zaczniesz dynamicznie zwiększać sprzedaż, przygotuj na to swoją organizację, żeby nie odbiło się to później rykoszetem na renomie i ilości niezadowolonych klientów.

Życzę Ci dużego, ale zarazem z głową wzrostu sprzedaży 🙂

Do zobaczenia za tydzień.
P.

 

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.