fbpx
Przejdź do treści

Jak poprawić sprzedaż (case study)

Jak poprawić sprzedaż

Ostatnio pisałem w mediach społecznościowych, że kwiecień był dla mnie najgorszym miesiącem sprzedażowo pod kątem sprzedaży szkoleń od siedmiu lat. Dziś już wszystko wraca do normy i jak poprawić sprzedaż na moim przykładzie pokazuje krok po kroku w dzisiejszym wpisie.

Mówiąc szczerze wpis, który poczyniłem w social mediach, nie miał innego celi, niż pokazanie, że nawet wielcy świata sprzedaży mają swoje kryzysy. I choć nie uważam się za wielkiego, wiem ile osób mnie śledzi i korzysta z mojej wiedzy, dlatego tamten wpis był dla mnie tak ważny i co było widać po wynikach potrzebny (wpis znajdziesz tutaj). Musiałem zadać sobie pytanie, jak poprawić sprzedaż i wyjść z tej sytuacji. Sytuacja powoli wraca do normy, dlatego dziś szczegółowe case study.

Jak poprawić sprzedaż- najpierw analiza

Kiedy zadawałem sobie pytanie, jak poprawić sprzedaż musiałem poszukać przyczyn tej sytuacji. Krąży takie powiedzenie w sprzedaży, że „to nie kwiecień był słaby, tylko Ty byłeś słaby w kwietniu”. Jestem fanem brania odpowiedzialności na siebie, ale tutaj jednak sprawa była dużo mocniej złożona. Zapytania spadły o prawie 90% ,dlatego zacząłem szukać przyczyn takiego stanu i tak:

  • Robiliśmy całkowite zmiany na stronie (co możesz zaobserwować), co przełożyło się na spadek pozycji w google;
  • Przez 3 tygodnie nie działał mi formularz kontaktowy!! Stąd logiczne, że klienci nie mogli się skontaktować 🙂
  • Wyjechałem na urlop i na 10 dni praktycznie wyciąłem się z biznesu;
  • Pozwoliłem kilku klientom przeciągać procesy decyzyjne. Wyszło, jak zawsze musiałem ich zdyskwalifikować;
  • Mocno wyciągnęła mnie promocja książki;
  • Niesamowicie poszło skalowanie naszej drugiej marki zajmującej się outsourcingiem sprzedaży- www.deal-makers.pl
  • Ale najbardziej nie mogę sobie darować tego, że zignorowałem kilka ważnych pytań w trakcie rozmów telefonicznych z klientami, które zadawałem wcześniej. Być może fala, na której byłem, uśpiła moją czujność- czas wrócić do korzeni 🙂

Skoro namierzyłem przyczyny, to czas działać 🙂

Jak poprawić sprzedaż- konkretne działania

Skoro miałem zdiagnozowane przyczyny, trzeba było wdrożyć plan naprawczy sprzedaży (tutaj masz wpis, w którym pisałem, jak to robić). Jakie podjąłem działania krok po kroku:

  • Analiza kampanii ads: 70% mojego ruchu pochodzi z google (organicznie i ads). Organicznie wiedziałem, że strona potrzebuje chwili, ale ważne było zweryfikować adsy i tak znalazłem 138 fraz, na które moja strona nie powinna się wyświetlać, a ludzie je klikali. Wszystkie frazy wykluczyłem, żeby generować czysty ruch. Formularz kontaktowy naprawiliśmy wcześniej;
  • Zleciłem dodatkowy audyt i poprawki w mojej kampanii ads- tutaj zleciłem to komuś, kto zna się dużo lepiej ode mnie;
  • Wyczyściłem totalnie lejek sprzedaży, żeby nie zaśmiecały mi zalegające tematy, a klientów przeciągających procesy przycisnąłem o jasne deklaracje;
  • Zakończyłem akcję promocyjną książki i wprowadzanie nowych klientów do Deal- Makers
  • Wróciłem do starego stylu rozmowy– w końcu czasem trzeba wrócić do podstaw
  • Ustawiłem nowe kampanie na generowanie leadów 🙂

BONUSOWO:
Wykluczyłem na jakiś czas z google ads frazę „patryk jasiński”. Dlaczego? Ponieważ świeżo wydałem nową książkę i dotarło do mnie, że znaczna część osób, które chcą ją zakupić lub zapytać o coś związanego z nią wpisują właśnie to w internet, a następnie przechodzą na moją stronę z adsa wyklikując mi budżet. Żeby nie było, nie mam nic przeciwko, chodzi mi tylko o to, że bez sensu dawać reklamę, skoro zaraz pod nią jest moje www 🙂

W końcu, jak na MVP sprzedaży przystało, trzeba się podnieść po porażce 🙂 Chcesz zostać MVP sprzedaży- sięgnij po te książkę.

Efekt?

Już w samym maju (wpis pisze 9-tego) spiąłem 4 nowe umowy na szkolenia, dograłem jedną konferencję i nawiązałem dłuższą współpracę jako konsultant. Oczywiście, żeby uściślić- sporo działań naprawczych podjętych było już w połowie kwietnia, dlatego dziś to owocuje. Nie zmienia to faktu, że wracam na właściwe tory, a tym wpisem pragnę zainspirować Cię do tego, że z każdego dołka da się wyjść. Ważne, żeby dokonać analizy przyczyn, wyznaczyć kierunek, jak poprawić sprzedaż i działać 🙂

Miałeś kiedyś poważny kryzys w sprzedaży? Co zrobiłeś/ aś żeby z niego wyjść?

Do zobaczenia za tydzień.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.