Witajcie serdecznie,
Jak co poniedziałek, wrzucam recenzję książki, po którą warto sięgnąć. Dziś smaczku dodaje to, że nie jest to moja recenzja. Dzisiejszą pozycję recenzuje dla was Monika Rutkowska 🙂
„Nowy jednominutowy menedżer”- K. Blanchard, S. Johnson, przedstawia historię Młodego Człowieka, który pragnie poznać tajniki najskuteczniejszych menedżerów. Na jego drodze staje Nowy Jednominutowy Menedżer, który wraz ze swoim zespołem dzieli się trzema tajnikami zarządzania. Oto one:
- Jednominutowe cele: wspólnie ustalone, krótkie, sprecyzowane z wyznaczonym terminem wykonania, zapisywane na oddzielnych kartkach. Menedżer zachęca aby codziennie się im przyjrzeć i ocenić czy podejmowanie działania przybliżają do realizacji celu;
- Jednominutowe pochwały: mają na celu utwierdzenie pracownika w tym, że jego wysiłki zmierzają w dobrym kierunku. Nawet najmniejszy sukces to powód do zadowolenia dla menedżera i korzyść dla organizacji.
- Jednominutowe przekierowania: to wychwycenie błędu przekazywane zaraz po wykryciu. Ważnym elementem jest wyrażenie własnych odczuć związanych z błędem i jego wpływu na organizację. Jednocześnie należy uświadomić, że błąd nie wpływa na wartość pracownika jako człowieka i nadal wierzymy w jego możliwości i mu ufamy.
Ogromnym plusem książki jest jej skromna objętość, dzięki czemu można przeczytać ją na raz. Ujęto w niej 3 najważniejsze zasady zarządzania (zespołem), które od razu można zastosować. Książkę na pewno warto przeczytać na początku „menedżerskiej kariery” .
Z mojego korporacyjnego doświadczenia wynika, że przełożeni skupiają się głownie na błędach, co przyczynia się do obniżenia samooceny pracowników. A nowe osoby w firmie wiedzą np., że muszą sprzedawać, ale nie wiedzą jak się do tego zabrać. Po przeczytaniu tej pozycji nauczą się jak wyznaczać skuteczne cele.
W książce znajduje się sporo podsumowań, co niektórych czytelników może męczyć. Mi pomogło utrwalić zasady.
Po książkę sięgnęłam rozpoczynając szkolenia, z kolegami z pracy, ze standardów obsługi klienta. Ich miny po usłyszeniu „jednominutowych pochwał” były bezcenne :D. A ja nabrałam apetytu na kolejne pozycje dotyczące zarządzania ????.
Polecam, pozycja warta uwagi.
Monika Rutkowska- specjalistka do spraw sprzedaży i obsługi klienta. Przez większość swojej przygody zawodowej związana właśnie z rynkiem sprzedaży. Niesamowicie energiczna, sympatyczna i zawsze pomocna 🙂
P.S. Monika właśnie szuka nowej pracy, a ja ją rekomenduję więc wiecie co z tym zrobić 🙂
Link do profilu Moniki: https://www.linkedin.com/in/rutkowskamonika/
Genialny cytat 🙂
Podaj poproszę swojego bloga 🙂
Ja korzystam z Elementora 🙂