fbpx
Przejdź do treści

Nowy jednominutowy Menadżer- Ken Blanchard, Spencer Johnson

Witajcie serdecznie,

Jak co poniedziałek, wrzucam recenzję książki, po którą warto sięgnąć. Dziś smaczku dodaje to, że nie jest to moja recenzja. Dzisiejszą pozycję recenzuje dla was Monika Rutkowska 🙂

„Nowy jednominutowy menedżer”- K. Blanchard, S. Johnson, przedstawia historię Młodego Człowieka, który pragnie poznać tajniki najskuteczniejszych menedżerów. Na jego drodze staje Nowy Jednominutowy Menedżer, który wraz ze swoim zespołem dzieli się trzema tajnikami zarządzania. Oto one:

  1. Jednominutowe cele: wspólnie ustalone, krótkie, sprecyzowane z wyznaczonym terminem wykonania, zapisywane na oddzielnych kartkach. Menedżer zachęca aby codziennie się im przyjrzeć i ocenić czy podejmowanie działania przybliżają do realizacji celu;
  2. Jednominutowe pochwały: mają na celu utwierdzenie pracownika w tym, że jego wysiłki zmierzają w dobrym kierunku. Nawet najmniejszy sukces to powód do zadowolenia dla menedżera i korzyść dla organizacji.
  3. Jednominutowe przekierowania: to wychwycenie błędu przekazywane zaraz po wykryciu. Ważnym elementem jest wyrażenie własnych odczuć związanych z błędem i jego wpływu na organizację. Jednocześnie należy uświadomić, że błąd nie  wpływa na wartość pracownika jako człowieka i nadal wierzymy w jego możliwości i mu ufamy.

Ogromnym plusem książki jest jej skromna objętość, dzięki czemu można przeczytać ją na raz. Ujęto w niej 3 najważniejsze zasady zarządzania (zespołem), które od razu można zastosować. Książkę na pewno warto przeczytać na początku „menedżerskiej kariery” .

Z mojego korporacyjnego doświadczenia wynika, że przełożeni skupiają się głownie na błędach, co przyczynia się do obniżenia samooceny pracowników. A nowe osoby w firmie wiedzą np., że muszą sprzedawać, ale nie wiedzą jak się do tego zabrać. Po przeczytaniu tej pozycji nauczą się jak wyznaczać skuteczne cele.

W książce znajduje się sporo podsumowań, co niektórych czytelników może męczyć. Mi pomogło utrwalić zasady.

Po książkę sięgnęłam rozpoczynając szkolenia, z kolegami z pracy, ze standardów obsługi klienta. Ich miny po usłyszeniu „jednominutowych pochwał” były bezcenne :D. A ja nabrałam apetytu na kolejne pozycje dotyczące zarządzania ????.

Polecam, pozycja warta uwagi.

Monika Rutkowska- specjalistka do spraw sprzedaży i obsługi klienta. Przez większość swojej przygody zawodowej związana właśnie z rynkiem sprzedaży. Niesamowicie energiczna, sympatyczna i zawsze pomocna 🙂

P.S. Monika właśnie szuka nowej pracy, a ja ją rekomenduję więc wiecie co z tym zrobić 🙂
Link do profilu Moniki: https://www.linkedin.com/in/rutkowskamonika/

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

3 komentarze do “Nowy jednominutowy Menadżer- Ken Blanchard, Spencer Johnson”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.