fbpx
Przejdź do treści

Relacje w sprzedaży- 8 oznak płytkich relacji

Relacje w sprzedaży

Relacje w sprzedaży to temat rzeka. Wiele się o nich mówi, choć jestem zdania, że są mocno przereklamowane, a już na pewno nadużywane. Dziś o 8 oznakach, że Twoja relacja z klientem jest płytka.

Często powtarzam, że moim zdaniem relacje są mocno prereklamowane w sprzedaży. Budowanie i zarządzanie relacjami mocno uzależnione jest od tego, co sprzedajesz. Są sytuacje w sprzedaży, gdy budowanie relacji nie ma większego znaczenia np. gdy sprzedajesz proste produkty w trybie transakcyjnym. Nie zmienia to faktu, że relacje są niezwykle ważne w innych modelach i dziś skupimy się na tym, kiedy są one płytkie- opiszę 8 takich sygnałów.

8 oznak, że Twoje relacje w sprzedaży są płytkie

Poniżej zebrałem 8 oznak płytkich relacji w sprzedaży.

Mówicie sobie to, co druga strona chce usłyszeć

Najgorsze co może się zdarzyć w sprzedaży, czyli mówienie sobie tego, co druga strona chce usłyszeć. Szczerość to jeden z trzech filarów, które mają zdrowe relacje w sprzedaży, o których pisałem tutaj.

Pamiętacie o sobie tylko, gdy czegoś potrzebujecie

Sprzedawca dzwoni tylko, gdy chce coś sprzedać/ brakuje do targetu, a klient kontaktuje się, gdy potrzebuje. Poza tym między nimi cisza.

Wiecie o sobie tak dużo, że grunt to, że znacie swoje nazwiska

To kolejna oznaka płytkiej relacji. Prawdziwa relacja zakłada, że wiemy o sobie nie tylko rzeczy biznesowe.

Wasze rozmowy zawsze skupiają się na cenie

W każdej rozmowie klient odwołuje się do argumentu ceny, a sprzedawca zawsze mu ulega. Klient kupuje ze względów ekonomicznych, ale nie jest to lojalny klient.

Cały czas stosujecie na sobie techniki sprzedażowe i zakupowe

Jeśli musisz cały czas używać techniki sprzedażowe, a klient, używa techniki zakupowe, to relacje w sprzedaży nie są najlepsze. Choć doskonale wiecie, że jestem strasznym fanem technik, to w zdrowej relacji nie są one konieczne.

Klient dalej jest Panem, a Ty tu tylko pracujesz

Nic mnie tak nie wpienia, jak podejście w stylu klient nasz Pan i ja tu tylko pracuje. Podkreślam raz jeszcze relacje w sprzedaży, powinny być partnerskie albo nie możemy mówić o relacjach.

Kiedy pojawia się tańszy dostawca, klient podejmuje z nim rozmowy nie i formując Ciebie

Wracamy do ceny… Jeśli klient gra tylko ceną, to gdy pojawi się tańszy dostawca, nie ma mowy o lojalności- zwyczajnie pójdzie do niego.

Tak na serio, to nawet się nie lubicie, klient kupuje, bo jesteś najtańszy, a Ty sprzedajesz, bo nie masz za bardzo alternatyw

Desperacja z jednej i drugiej strony. Klient kupuje ze względu na cenę, a Ty musisz sprzedawać, bo nie wyrobisz targetu. To chyba najlepsza droga, żeby się wypalić w sprzedaży. To oznaka, że musisz zdobyć lepszych klientów, a ta książka Ci w tym pomoże 🙂

Płytka relacja zawsze się kończy

Znasz powiedzenie, że klienci przychodzą do firmy, a odchodzą z handlowcem? To oznaka, że relacje w sprzedaży są właściwe. Gdy Twoja relacja jest zdrowa, to klient tak naprawdę kupuje od Ciebie, nie od firmy, w której pracujesz.

Co jeszcze pokazuje, że relacje w sprzedaży są płytkie? Podziel się w komentarzu.

Do zobaczenia.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.