Wojciech Bizub- Odczaruj Marketing Internetowy

Wojciech Bizub- Odczaruj Marketing Internetowy

Dzień dobry,

jakiś czas temu mignęła mi na facebooku reklama „jak pozyskałam 150 (nie pamiętam dokładnej ilości) klientów z jednej reklamy. Od razu przypomniały mi się słowa, jednego z moich partnerów biznesowych, który powiedział „nie sztuką pozyskać klientów z reklamy. Grunt zrobić to, przy odpowiednim budżecie”. Czemu o tym piszę? Ponieważ wokół marketingu w ostatnich latach krąży tyle „magicznych triczków”, że głowa mała, a dziś recenzuję książkę mojego serdecznego kolegi, który z tymi mitami postanowił się trochę rozprawić. Przed wami dziś recenzja książki Wojtka Bizuba- Odczaruj marketing internetowy, zapraszam was serdecznie.

Plusy:
– Trochę jak we wstępie. Podoba mi się, że książka odczaruj marketing internetowy, już na wstępie obala te wszystkie mity, dotyczące „magicznych pigułek” na pozyskiwanie klientów.
– Ci, co mnie znają, wiedzą, jak dużą wagę przywiązuję do edukacji klientów (z modelu challanger- komercyjna edukacja). Wojtek często do tego nawiązuje, pokazuje, jak robić to właściwie i dlaczego warto.
– Bardzo podoba mi się 7 błędów marketingowych.
– Świetny jest rozdział o przesłance zakupowej.
– Bardzo dobrze opisana jest rola marki osobistej w sprzedaży.
– Podoba mi się, że Wojtek poświęcił miejsce na CLV (customer lifetime value), ja przywiązuję do tego bardzo dużą uwagę, pracując z klientami.
– Ta książka opisuje sposoby działania w większości popularnych social mediów- to bardzo duży plus.
– W książce odczaruj marketing internetowy, bardzo dobrze napisany został rozdział o profilowaniu klientów. Ja wzbogaciłem dzięki niemu swoje profilowanie o kilka elementów 🙂
– Dzięki tej książce, poukładasz, zaplanujesz i wdrożysz skuteczne działania marketingowe.
– Bardzo mocno widać, że w książkę Wojtek wsadził całe serducho- jest mega dobrze dopracowana w każdym calu.
– Jeszcze jeden mały plusik, za często pojawiające się zdanie „często łapię się na tym, że czytam książki na wyścig”, to daje bodziec, aby zatrzymać się na chwilę i przemyśleć omawiane kwestie.

Minusy:
– Można było rozszerzyć powody klientów, dlaczego kupują o dwa motywatory; nowość i sympatię. Wszystkie podpunkty Wojtka odnosiły się do 4 motywatorów. (obszernie o motywatorach pisałem tutaj:Link )
– Absolutnie nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że czasy cold callingu i telemarketingu się skończyły (jeśli dla kogoś się skończyły, numer znacie :))
– Zawsze jako minus traktuję, gdy zbyt wiele przypisów w książce odsyła do własnej strony internetowej. Przypisy zamieszczone przez Wojtka są z linkiem do własnego www, ale kierują później do źródeł (nie zerknąłem) 🙂
– To nie tylko minus do Wojtka, ale do wszystkich ludzi marketingu, których śledzę. Zadbajcie bardziej o konta na linkedin i ruch w tym kanale. Mega fascynuje mnie to, jak inne social media wam hulają, a ruch na linkedin niewielki (piszę o tym, ponieważ Wojtek część książki poświęca właśnie temu kanałowi).

Reasumując:
Kilka książek o marketingu w życiu już się przeczytało, ale uważam, że akurat ta pozycja powinna znaleźć się na każdej półce. Najlepszym dowodem na to, jak wciąga ta książka, jest moja Ewelina, która zasadniczo zazwyczaj odkłada książki na półkę po 30 stronach- tą przeczytała w 3 dni całą 🙂 Książka odczaruj marketing internetowy, szczególnie pomoże każdemu przedsiębiorcy samodzielnie prowadzącemu marketing swojej firmy. Marketingowcy i ludzie sprzedaży również wyniosą z niej wiele. Dla mnie książka bardzo dobra i z czystym sumieniem mogę ją zarekomendować, a Wojtkowi pogratulować świetnej pozycji 🙂

Książkę kupisz tutaj: Odczaruj Marketing Internetowy

Do zobaczenia za tydzień.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zobacz więcej wpisów

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu ;)

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.

Zadzwoń 667 869 462 lub napisz

i sprawdźmy, czy i jak jestem w stanie Ci pomóc.