fbpx
Przejdź do treści

Jak budować markę osobistą?

Jak budować markę osobistą?

Coraz częściej dostaję pytanie, jak budować markę osobistą? Marka osobista jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi sprzedaży, jakie znam, dlatego w dzisiejszym wpisie podzielę się z wami wskazówkami, jak ją budować- zapraszam do lektury.

Powtórzę raz jeszcze, jeśli ktoś pyta o to, jak budować markę osobistą szybko, to nie ma pojęcia, czym jest marka osobista. Marka osobista daję przewagę i jest skutecznym narzędziem sprzedaży, jednak aby ją budować skutecznie potrzeba czasu. Jeśli już włożymy ten wysiłek, to dobrze zbudowana daje nam masę korzyści, o czym pisałem już tydzień temu. Skupmy się teraz na tym, jak ją budować?

Jak budować markę osobistą? 9 praktycznych wskazówek

Nie ma jednej wskazówki na to, jak budować markę osobistą, poniżej zamieszczam wam listę moich wskazówek, jak to robić- weź te, które uznasz za najbardziej przydatne dla siebie 🙂

Im węższa specjalizacja, tym lepiej

Jasna wyrazista marka to podstawa. Nie warto być specjalistą od wszystkiego, bo jak mówi stare powiedzenie, jest się wtedy również od niczego. Postaw na jedną, wąską specjalizację, wtedy marka będzie wyrazista.

Dobra praktyka:
Ciągle widzę, że ludzie wpisują: robię, to, to, to i jeszcze to. Jeśli tyczy się to jednej tematyki, nie ma problemu, jednak kiedy tematy się rozjeżdżają, nie wygląda to dobrze. Postaw na jedną specjalizację, a klienci sami będą pytać Cię o tematy poboczne. Dla przykładu ja mam wszędzie „trener sprzedaży”, ale sporo klientów przychodzi również po obsługę klienta i negocjacje, ponieważ są to tematy zbliżone i też je robię, ale ich nie komunikuje. 

Pamiętaj, że jako specjalista zasługujesz na wysoką sprzedaż- ta książka pomoże Ci zaprojektować prawdziwą maszynkę do generowania klientów i skutecznej sprzedaży- link.

Znaj swoich odbiorców

O profilowaniu odbiorców powiedziano już tyle, że nie będę się rozwodził. Musisz wiedzieć, kto jest twoim klientem, żeby wiedzieć, jak do niego mówić i gdzie. O profilowaniu klienta masz nagranie tutaj.

Nie ograniczaj się do jednego medium

Nie zalecam posiadania kont wszędzie, ponieważ w niektórych biznesach może się to nie sprawdzić. Jednak w im większej ilości miejsc będziesz widoczny, tym więcej szansy, że dotrzesz do swoich odbiorców.

Dziel się wiedzą

Jak budować markę osobistą? To proste! Dziel się wartościową wiedzą. Wiedza zapewni Ci wizerunek specjalisty, a ten z kolei klientów.

Udzielaj się w dyskusjach

Oczywiście pod warunkiem, że masz coś do powiedzenia. Gdy widzisz post w tematyce, którą się specjalizujesz, śmiało udzielaj się, wymieniaj opinię i dziel dobrymi praktykami.

Nie bądź gburem

Chyba komentować nie trzeba, ale jak budować markę osobistą, skoro pokazujesz się od strony gbura? Czasem lepiej przemilczeć temat 🙂

Nie samą robotą człowiek żyje

Fajnie jest od czasu do czasu podzielić się swoim lifestylem. Ludzie to lubią, w końcu nie samą robotą człowiek żyje, co nie?

Wybaczaj sobie niedociągnięcia i słabości

Nikt nie lubi ideałów. Warto kierować się zasadą „Done is better than perfect”, czasem wrzucenie swojej wpadki jest fantastycznym sposobem na ożywienie publiki.

Bądź sobą

Nie warto grać kogoś, kim się nie jest. Wiem, że media społecznościowe to profesjonalne narzędzie do chwalenia się, jednak warto pokazywać, jak jest, a nie jak chcesz, żeby było- rynek prędzej, czy później to zweryfikuje.

Konsekwencja, konsekwencja i jeszcze raz konsekwencja

Najważniejsze to konsekwencja. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak budować markę osobistą, ani kiedy będą pierwsze efekty. Działaj konsekwentnie,a plony przyjdą.

Podsumowując

Gdyby istniał jeden sposób na to, jak budować markę osobistą, to ci, którzy go znają, byliby milionerami. Działaj konsekwentnie, dziel się wiedzą, pokazuj się z ludzkiej strony, a zobaczysz, że ludzie zaczną się z Tobą utożsamiać. Nie jest to łatwe, jednak w dłuższej perspektywie mocno się opłaca. Marka osobista daje przewagę nad konkurencją, dlatego nie warto jej ignorować.

Jak budować markę osobistą waszym zdaniem? Dajcie znać w komentarzu.

Do zobaczenia za tydzień.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Facebook
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem, od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu.

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.