Paweł Tkaczyk- Grywalizacja

Paweł Tkaczyk- Grywalizacja

Witajcie serdecznie,

Dziś kolejna recenzja gościa, a jest nim Darek Jaszcz.

Grywalizacja według Pawła Tkaczyka to przede wszystkim dawanie odbiorcom frajdy. „Harvard Business Review” uznał ją za jeden z głównych trendów marketingowych drugiej dekady XXI wieku. Grywalizacja to także zbiór mechanik znanych z gier w działaniach biznesowych w tym także sprzedażowych i marketingowych – zwłaszcza. Jako że jest to wciąż rozwijający się sposób, na efektywne wzmacnianie działań postanowiłem zrecenzować książkę Pawła Tkaczyka „Grywalizacja”. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych”, która krok po kroku, poziom po poziomie wyjaśnia i ilustruje nie tylko samą teorię gier, ale także obowiązujące w nich zasady oraz zjawiska, a także sposób tworzenia angażujących i ciekawych historii, które są fundamentem każdej gry.

Plusy:
• Książka nie tylko opisuje zagadnienia teoretyczne, ale również zawiera praktyczne przykłady zastosowania grywalizacji. Opisuje działania mechanizmów gier, typów graczy oraz elementy charakteryzujące gry.
• Autor pokazuje zastosowanie grywalizacji nie tylko w marketingu, ale także sprzedaży, a nawet edukacji, co czyni tę pozycję książkową dobrą dla wszystkich, którzy chcą zaangażować swoją społeczność działanie.

Autor w tym celu przywołuje w książce strukturę stworzoną przez Tima Jonesa z londyńskiej agencji BBH. Według niej każda gra musi mieć:

I. Warunek wygranej
II. Cel
III. Akcję
IV. Przeszkody
V. Reguły
Paweł Tkaczyk opisuje również dynamiki gry, które zestawia z odpowiadającymi im mechanizmami:
I. Punkty – informacja zwrotna
II. Status – poziomy
III. Osiągnięcia – wyzwania
IV. Konkurencja – tabele wyników
V. Wyrażenie siebie – wirtualne dobra i miejsca
VI. Altruizm – prezenty i dobroczynność

• Ciekawe podejście do sposobów podziału książki. Nie ma w niej rozdziałów, a są znane z gier poziomy (levele), co jeszcze bardziej czytelników przybliża do tematu grywalizcji – gier.
• Książka ilustruje i tłumaczy w bardzo ciekawy sposób, dlaczego warto wdrażać grywalizację do działań i tłumaczy albo wręcz eliminuje stereotypy, że grywalizacja-gry to tylko strzelanki i wirtualne wyścigi.
• Książka napisana jest w sposób wciągający, bezpośredni, a także obrazowy. Zawarte są w niej, także liczne przykłady zastosowania grywalizacji np. jak wprowadzenie mechanizmu gier, zmotywowało kierowców do zaprzestania przekraczania dozwolonej prędkości.
• To także studium ludzkich reakcji i zachowań, które – znając reguły opisywane przez autora można gamifikować.

Minusy:
Za krótka, choć dla kogoś, kto zaczyna temat, będzie to pozycja idealna.
Więcej minusów nie stwierdziłem. Jest to po prostu świetna pozycja, która argumentuje w sposób nie do podważenia, dlaczego warto zainteresować się grywalizacją. To także świetny sposób na uzupełnienie treści, które można przeczytać w jego bestsellerowej pozycji „Zakamarkach marki”.
I pamiętajcie: The game begins today!

Reasumując:
Kolejna dobra pozycja Pawła. Po już recenzowanych u mnie Paweł Tkaczyk- „Zakamarki marki”Paweł Tkaczyk- Narratologia to kolejna wartościowa książka. Zdecydowanie polecamy ją razem z Darkiem 🙂

O Autorze: Darek Jaszcz, doświadczony event manager, organizujący angażujące gry terenowe. Dodatkowe obszary specjalizacji Darka, to employer branding i content marketing. Jest również właścicielem agencji Lizard- http://www.agencjalizard.pl
Darka znajdziecie na Linkedin: profil
Facebook: Facebook

Darek wystąpi z tematem „Grywalizacji w dziale sprzedaży” na konferencji SaleTalks 2, bilety dostępne tu: SaleTalks

Do zobaczenia za tydzień.
P.

Zainspirował Cię ten post? Podziel się nim ze znajomymi!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zobacz więcej wpisów

Trener Sprzedaży - Patryk Jasiński

Patryk Jasiński

Ze sprzedażą związany jestem od początku swojej kariery zawodowej. Co ważne, w pierwszej kolejności jestem praktykiem sprzedaży,a dopiero później trenerem sprzedaży i konsultantem biznesowym.

Mówią, że ze mnie wulkan pozytywnej energii, charyzmatyczny, bardzo skuteczny. Dla mnie nie ma rzeczy „niesprzedawalnych”, czasem musimy poszukać innego sposobu ;)

Moje motto to ”Sprzedaż to najważniejsza umiejętność XXI wieku”.

Zadzwoń 667 869 462 lub napisz

i sprawdźmy, czy i jak jestem w stanie Ci pomóc.